[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 14:38

Afbeelding
Hier hadden we woensdagavond al een hele plaatselijke stortbui met onweer en hagel, de hagel sloeg tot een meter onder het afdak. En daar stonden mijn jonge groenteplantjes de eerste dag buiten, compleet vernield. :(:)
Er was ruim 60mm gevallen.
Dus die 40mm van gister over een hele avond/nacht viel heel erg mee hier ;)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lading kasseien voor wat leuke aankleding opgehaald.
Dit is de track na al die regen.

Malenka

Berichten: 7608
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 14:58

Wat ziet dat er meteen leuk uit dan he? En het wordt met de tijd e n het juiste onderhoud alleen maar beter.

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:44

Die kasseien zijn echt leuk! Kun je hele leuke plekjes mee maken inderdaad.

Ik heb vandaag het draad in de nieuwe wei in orde gemaakt en natuurlijk mochten de paarden er meteen even op. Lekker 1,5 uur de boel verkend en gegeten. Gras bij de buren is tenslotte altijd groener :Y)

Lucia88

Berichten: 546
Geregistreerd: 06-06-15

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 05:31

Ik had t idee vd casseien rond een snackmatje even gepikt, maar bij mij wordt er helaas vooral mee gevoetbald... :') als t weer s wat modderig is daar zal ik ze eens wat vaster proberen te leggen maar ben bang dat die lomperds van mij er gewoon weer een zooi van maken... jammer want ik vond t wel heel leuk staan!

Horseloverl
Berichten: 2232
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 14:50

Malenka schreef:
Voor je hoofd track zou ik voor minimaal 3 meter breed gaan, liever 4 meter zelfs omdat je meer dan 2 paarden hebt. Hele korte stukjes kunnen eventueel wel smaller, dat zorgt voor doorlopen. Het is belangrijk dat je plekken waar ze langer zullen zijn (bij een voetpunt bijvoorbeeld) een stuk breder maakt zodat ze makkelijk langs elkaar kunnen lopen. Dit is waarom veel mensen de voer plekken in hoeken maken omdat je hoeken sowieso wil afvlakken en het pad dus automatisch breder is. Bedenk je ook op welke plekken je paarden zullen gaan liggen en rollen en voorzie daar nog meer ruimte. Als je ook gelijk zorgt dat ze daar een lekkere zandlaag hebben en op de paden juist stevigere ondergrond voorkom je dat ze op smalle paden gaan rollen.


Thanks! Heb hm nu op 5 meter uitgezet omdat ze nog nooit op een track gestaan hebben. Dus maar even wat groter voor de zekerheid . Het is nog allemaal gras en voorin een stuk zand. Voorin 15 meter vrij gelaten waar veel zand is. Daar rollen en liggen ze graag ook als het gewoon een open weiland is. Morgen gaan ze er een uurtje op dus ben heel benieuwd hoe ze het gaan vinden!

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:57

Hebben jullie ook zo last van vliegen/steekbeesten? Met name in de avond is het erg. En het lijkt wel of ze het met zijn allen op mijn haflinger hebben voorzien. Die zijn slechte been er inmiddels zo door overbelast heeft dat hij weer kreupel is :\
Hij loopt de hele tijd te stampen en naar zijn buik te slaan.
De andere 2 lijken er minder last van te hebben. Daar zitten ze vooral op het hoofd.
Dus ik heb ‘m maar onder deken gezet. Voor het eerst in heel zijn leven helemaal ingepakt :+
Afbeelding

Belker

Berichten: 15355
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:20

Steekbeesten valt mee maar ik spray al een paar weken anti vliegen spul van greenvalley health products. Werkt goed, hier beduidend minder vlieg- en steekbeesten dan bij de buurpaarden. Helemaal weg krijg ik ze niet.

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:41

Ja ik spray ook wel, maar dat helpt maar een paar uur. En ik heb niet de tijd om elke paar uur naar de paarden te gaan :+
Dus toch maar een deken op gedaan.

Ir111

Berichten: 11979
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:44

Ja hier werden ze er gisteren ook helemaal gek van. Met name 1 van onze warmbloeds. Die reageert echt over de top. :roll: Zo over de top dat de andere ook van de leg raken... Gisteravond maar even op stal gezet, dat was wel wat beter.

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 21:34

Ik ben net ook helemaal lek geprikt. Heerlijk :\
Die kleine ligt veel te rollen. Zeker rond de schemering. Toch knutten denk ik. Hij is positief getest op de allergietest. Vorig jaar zonder deken kunnen redden, maar misschien moet ik er dan toch maar 1 aanschaffen. En dan nog om krijgen. Pony in een dwangbuis denk ik :+

Deze wil ik nog even delen. Ik zie ze regelmatig over de heuvel lopen wandelen (of in Noura’s geval: rennen :+ ) en op de uitkijk staan. Zo leuk <3

Ir111

Berichten: 11979
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 21:46

Ik heb net vorig jaar al mijn vliegendekens weggedaan... :roll: Ik heb ze nu maar ff binnengezet, dan is alles kalm. Maar dat kan niet elke avond natuurlijk.

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 21:54

Ik heb er nog wel 1 liggen. Maar aangezien Jims billen en buik daar al uitpuilen denk ik niet dat jouw paarden die gaan passen :+

Ir111

Berichten: 11979
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:24

Oh nee, zou voor Black zijn. Die draagt een 1.98cm. Zou dat passen?

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:44

Nee is een 185 en valt dus klein uit. Dat wordt ‘m niet.

Belker

Berichten: 15355
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:58

Ik heb nog een Rambo sweet itch liggen, moet ik even nakijken of dat een 6.6 of 6.3 is.
En misschien nog een wheatherbeeta 195.

Malenka

Berichten: 7608
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 23:00

Mooi dat zo'n relatief klein heuveltje toch al zo'n toevoeging is voor ze.

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 11:32

Ja echt super fijn. :j

Vandaag nog 2 zaaibedden gemaakt. Het gras was gemaaid, dus dat kon er mooi op. En het gaat straks regenen, dus dat scheelt water halen met de gieter :+
Afbeelding

Afbeelding

Andere zaaibed doet het goed.

Afbeelding
Afbeelding

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:34

Ik was op facebook aan het scrollen en dachr in 1e instantie dat het een vers gegraven graf was :')

DJZ

Berichten: 3132
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:01

Maartje1990 schreef:
Ik was op facebook aan het scrollen en dachr in 1e instantie dat het een vers gegraven graf was :')

_O-

Hier begint het ook echt allemaal groen en kleurrijk te worden *\o/*

De track met aanplanting:

Afbeelding

Wat een verschil eigenlijk, in vergelijking met eerder :wow:

Afbeelding


De Framblijtjes:

Afbeelding

Afbeelding

De zonnebloemen:

Afbeelding

Afbeelding

De hondsroos van Daihyo die tot 2 keer toe is geruïneerd, maar het toch blijft doen :=

Afbeelding

Langs de bakrand laat ik deze boterbloemen staan. Leuk voor de insecten en geeft wat kleur. De paarden blijven er toch wel vanaf :)

Afbeelding

En een sfeerfotootje van de 3 musketiers :D Binnenkort komt er een 4e bij :))

Afbeelding


Ze waren erg happy laatst :=