[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malenka

Berichten: 7567
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:27

De echte 16mm blijft alleen wel hangen in de vlasvork. Dat is het enige nadeel.

Leuk dat je ook voor beplanting gaat. Wat is het geworden?

Christina
Berichten: 262
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:27

Ik heb besteld: zwarte Els, ruwe berk, haagbeuk, gele kornoelje, hazelaar, brem, gewone es, wilde appel, zwarte bes, aalbes, kruisbes, hondsroos, winter linde, Gelderse roos. Natuurlijk komt dat niet allemaal op de heuvel, zo groot is die ook weer niet. Ik denk dat er een deel van de struiken op komt en ik zat te denken om ook nog een aantal kruiden te planten. En nog wat leuke bloeiende planten die ik ook weer aan de paarden kan voeren.

Malenka

Berichten: 7567
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 23:12

Lekker divers!

Kijk wel goed na of brem gegeten mag worden door paarden (dat weet ik echt niet). Gelderse Roos (die geen roos is) volgens mij sowieso niet.

Belker

Berichten: 15311
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 23:28

Ikheb haagbeuk, mispel, hazelaar, hondsroos, aalbes, kruisbes, boswilg, zwartebes besteld. De vruchtbomen komen op de kopse kant te staan, de hazelaar ook. Die vangen daar goed de zon. De haagbeuk komt langs de omheining te staan. Voor de wilg, mispel en hondsroos moet ik nog een plek bedenken.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 23:33

Malenka schreef:
Lekker divers!

Kijk wel goed na of brem gegeten mag worden door paarden (dat weet ik echt niet). Gelderse Roos (die geen roos is) volgens mij sowieso niet.

Allebei giftig :j

Christina
Berichten: 262
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 00:01

Ik weet dat brem en Gelderse roos giftig zijn. Die komen beide ergens buiten bereik van de paarden te staat. Ik vind brem zo’n leuke struik en die ruikt zo lekker tijdens de bloei. de Gelderse roos had ik per ongeluk besteld maar daar vinden we wel een plekje voor.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:43

Dan heb jij vast ook bericht gekregen dat je de planten zelf kunt gaan ophalen denk ik Christina? Aangezien wij in dezelfde regio zitten.

Christina
Berichten: 262
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:50

pol013 schreef:
Dan heb jij vast ook bericht gekregen dat je de planten zelf kunt gaan ophalen denk ik Christina? Aangezien wij in dezelfde regio zitten.


Nee, nog niet. Wanneer kun jij ze ophalen? Is dat bij een locatie bij ons in de buurt of bij Heg&Landschap zelf?

Ethelate

Berichten: 21121
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:40

Christina schreef:
pol013 schreef:
Dan heb jij vast ook bericht gekregen dat je de planten zelf kunt gaan ophalen denk ik Christina? Aangezien wij in dezelfde regio zitten.


Nee, nog niet. Wanneer kun jij ze ophalen? Is dat bij een locatie bij ons in de buurt of bij Heg&Landschap zelf?

Ik gok Zundert, aangezien ik daar ook op moet halen.

Christina
Berichten: 262
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:46

Zundert zou ideaal zijn. Maar ik heb nog niks gehoord. Wanneer kunnen jullie de planten op gaan halen? Dan zal ik eens navragen of mijn bestelling ook al kaar is.

Christina
Berichten: 262
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:58

Even mijn PP in aanleg laten zien:

Afbeelding
Dit is de paddock in het verlengde van de stallen die altijd open staan. Hier staan de paarden in de winter. En dit werd altijd erg modderig. Er is nu een soort cirkel gemaakt van lava en in het midden komen bomen en struiken. Daarom heen wil ik het afzetten met schapenhek. Rechts achteraan is een wadi uitgegraven omdat daar altijd het meeste water blijft staan. Dat moet nog ingezaaid worden. Eigenlijk kun je volgens mij uiterlijk september of oktober zaaien, maar ik denk dat ik het gewoon probeer. Anders gaat er toch maar leen onkruid groeien.

Afbeelding
Afbeelding
Dan links van de paddock ligt de grootste wei achter ons huis. Daar loopt nu ook een pad met lava doorheen, wat naar een mini weitje naast ons huis loopt. Daar wil ik dan nog een hooi bak zetten zodat ze een reden hebben om daar naar toe te lopen. Langs dat pad moet ik wel eerst draad zetten. De omtrek van de wei is ook nog gefreesd dus dat wil,ik ook nog afzetten zodat de paarden in principe bijna rond kunnen lopen. En dan kunnen we deze winter mooi zien hoe modderig dat wordt. De heuvel laten we nog maar even afgesloten.

De paarden hadden de afgelopen 4 dagen in de rijbak doorgebracht en waren blij weer ergens anders te kunnen lopen. Mijn Quarter en RMH liepen meteen de lava in waarop mijn Welshje, zoals gewoonlijk, in de stress schoot van het rare crunchy geluid. Waarop het hele spulletje eerst een paar minuten heeft lopen rennen. Ik kan in elk geval gerust zijn, ze hebben geen problemen met het lopen op de lava :D .

Hopelijk kan ik ook binnenkort mijn planten ophalen zodat we verder kunnen met het aankleden van de PP. Endan moeten er nog op een paar plaatsen een plek komen om een hooinet ofzo op te hangen.

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 19:44

Zo dat ziet er gaaf uit Christina!! Wat ligt er onder de lava op het pad?

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 19:46

Wij hebben sinds vandaag uitbreiding van de kudde. Hij is 2,5 jaar, fijn karakter en absoluut een plaatje om te zien vind ik! <3
Afbeelding

Voor de introductie in de groep ze op het gras gezet, geeft een stuk minder gedoe. :D
Afbeelding

Christina
Berichten: 262
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 19:52

Ir111 schreef:
Zo dat ziet er gaaf uit Christina!! Wat ligt er onder de lava op het pad?


Er ligt wegendoek onder.

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:08

Waw christina, dat ziet er net uit! Hier ook mijn uitbreidingsplannen aan het vormgeven, vooral verbetering van de paddock. Verlichting hangt sinds gisteren ook op de track.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:35

Oooh heerlijk verlichting op de track!

Wij gaan dit weekend ook weer klussen. Op verschillende plekken stroomkabel trekken zodat we de hele uitloop en paddockroosters verlicht kunnen maken en een automatische waterbak aanleggen (of in ieder geval het leidingwerk). Daarnaast een mooie lamp bij de wadi waar trouwens nog steeds maar weinig water in heeft gezeten…

Afbeelding

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 08:54

Hier een leuk cadeautje liggen


Afbeelding


76 betonroosters :D gratis, enkel vervoer betaald

Deze kunnen we hopelijk binnenkort gaan plaatsen oa voor nog een grootte verharde voerplek

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:06

Ik zag er zo ook te koop. Zijn die manueel te verplaatsen?

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:44

Nee daar heb je wel een loader o.i.d. voor nodig. Maar als je ze wilt, zou ik langs oude varkensstallen gaan die worden afgebroken. Daar nog ze vaak gratis weg.

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 09:57

neile schreef:
Ik zag er zo ook te koop. Zijn die manueel te verplaatsen?


Zou het niet proberen. Deze zijn 2.70 bij 1 meter. Van beton dus. Zoals jinte zegt gaan die gratis weg bij oude varkensstallen etc. Wij hebben deze via een buurman die in d veld werkt en die ze ook komt plaatsen

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:23

Zijn er eigenlijk ook mensen die zonder te verharden bezig zijn? Hoe meer ik er over nadenk hoe meer weerstand ik krijg tegen heel veel verharden. Wij zijn dus aan het keren geslagen en neigen er naar om ieder najaar zand bij te laten brengen.

Belker

Berichten: 15311
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:44

Hier niet verhard omdat het niet of zeer moeilijk kan. Keren lukt ook niet. Groot materiaal kan er niet komen. De grond loopt af, merendeel is mooi droog, ook met veel regen. 1 stuk is wel drek en daar willen we een looppad van roosters maken. Paddock is voor de helft altijd droog, ongeacht de hoeveelheid regen. 2 voerplekken zijn onverhard, 1 voerplek is verhard. Die laatste willen we groter maken met roosters.

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 11:34

Robijntjah schreef:
Zijn er eigenlijk ook mensen die zonder te verharden bezig zijn? Hoe meer ik er over nadenk hoe meer weerstand ik krijg tegen heel veel verharden. Wij zijn dus aan het keren geslagen en neigen er naar om ieder najaar zand bij te laten brengen.


Teveel verharden is niet goed nee. Maar meerdere verhardingen vind ik wel fijn om een beetje slijtage ook aan de hoeven te hebben en werkt goed tegen de modder. Daarnaast hebben wij ook nog heel veel zand. Wij hebben ook roosters met zand daarover werkt ook heel goed. Lijkt alsof het gewoon zand is, ligt ook zacht maar wordt niet modderig door de roosters

Zo nog onbedekt
Afbeelding

En met zand en paard :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 17-11-21 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:37

Roosters breng ik ook liever niet in de grond, zeker gezien onze natuurlijke uitstraling en het liefst zo natuurlijk mogelijk. Dus ik blijf er naar neigen om te keren en zand bij te blijven brengen. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 11:40

Robijntjah schreef:
Roosters breng ik ook liever niet in de grond, zeker gezien onze natuurlijke uitstraling. Dus ik blijf er naar neigen om te keren en zand bij te blijven brengen. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?


Is natuurlijk een keuze of je plastic wilt gebruiken. Snap ook vanuit milieu technisch perspectief als iemand dat niet wil. Qua uitstraling zie je er echter niets van op deze wijze, dus de natuurlijke uitstraling behoud je wel.