[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsier

Berichten: 386
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: Mill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:02

Hier ook zonder opsluitbanden. Alleen 1 hoektegel is gaan schuiven, verder ligt alles netjes.

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:38

Maartje1990 schreef:
Daihyo schreef:
Mooi. Dat is wel genoeg :D
Heeft iemand van jullie een voerplaats verhard met omgekeerde grindtegels van 60x40? Met of zonder opsluitbandjes?


Wij met gewone stoeptegels met opsluitbandjes.




Ook bestraat et stoeptegels incl bandjes. Een klein gedeelte waar de aanhanger staat zonder bandjes en dat gaat schuiven

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:42

Ja, met stoeptegels snap ik dat. Maar ik wil echt grindtegels. De een zegt met opsluitbanden, de ander zegt zonder. Dus ik zoek wat meer ervaringen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:50

Grindtegels zijn dan wel groter maar ook die zou ik vastleggen, zeker als erop gevoerd word komt er toch steeds gewicht op te staan. Iets meer werk maar dat is het wel klaar, as je nu zonder doet en het gaat wel schuiven kun je weer alles opnieuw doen

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:59

Daihyo schreef:
Ja, met stoeptegels snap ik dat. Maar ik wil echt grindtegels. De een zegt met opsluitbanden, de ander zegt zonder. Dus ik zoek wat meer ervaringen.

Op gras wat nog geheel in tact is bleven ze keurig liggen, maar als het kapot gelopen is, heb je sluitbanden nodig. (en mogelijk een paar korte paaltjes daar achter even hoog als de sluitbanden).

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:10

Ze komen op 1 plek op zand en mogelijk ook bij de andere plek op gras wat ze nog kort moeten eten.
Maar op zand zijn opsluitbanden dus wel nodig.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:28

Van de eigenaar van de wei heb ik toestemming om een vergunning aan te vragen voor een schuilstal. Je moet dan dus van te voren al weten wat je er neer wilt zetten. Ik heb geen idee waar de gemeente voorkeur aan geeft hout of bv metaal, maar ik moet natuurlijk ook de grote weten. Wat zouden jullie doen qua afmeting?

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:33

Vaak staat er in het bestemmingsplan de maximale maat, op ruimtelijke plannen.nl kun je het bestemmingsplan opzoeken. En liever te groot als te klein, je kunt altijd nog een stukje als opslag gebruiken.

Wij mochten 30m2 bouwen met maximaal 3m nokhoogte.


Afbeelding

Pomphuisje eraan gemaakt

Afbeelding

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:10

Mooi gedaan zeg! In het midden heeft je dak een klein beetje last van de zwaartekracht, maar het ziet er overal wel heel mooi en stevig uit!

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:14

Nou ik weet niet of dat in het bestemmingsplan staat, misschien wel voor een andere locatie, want hier staat dat er niet gebouwd mag worden. Maar ik zal nog eens zoeken wat ik kan vinden. Ik zag een vergunning die verleend is. Maar die is voor zo'n metalen en die is 10m2.

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:43

neile schreef:
Mooi gedaan zeg! In het midden heeft je dak een klein beetje last van de zwaartekracht, maar het ziet er overal wel heel mooi en stevig uit!

Klopt, daar is een extra paal nog onder gekomen. Is allemaal gebouwd met hout uit ons eigen bos, door mijn man, zo uit het hoofd dus helemaal recht misschien niet, maar wel heel erg stevig :j

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:57

Die rustieke stal is erg mooi geworden.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:38

Wow, heel mooi geworden. Wel goed uitkijken voor wespennesten, wespen bouwen heel graag op zulk ruw hout ;-)

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:48

Heel mooi!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:30

Die stal is gaaf gebouwd, zo uit het hoofd!

Hoe lang laten jullie het gras groeien voor ze er op mogen? Heb nu stroken met lang taai gras, en daar eten ze dus de sprietjes tussen uit, laten het lange staan.
Denk volhouden, geen strook erbij voor de ander “kaal” is, maar ben bang dat ze de rest dan ook niet meer hoeven. Hoe pakken jullie dat aan?

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:34

Dat laatste. 1x per dag een strook. Ze eten het heel goed kaal gelukkig.
En ze doen het er maar mee :D
Gras staat inmiddels zo1.20m hoog.
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:41

Hier ook bezig met de stal!

Afbeelding

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:58

Dat ziet er ook goed uit!

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:00

Die wordt ook erg mooi!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 01:36

Prairy echt super gaaf!

Hier gaat op korte termijn een kleine schuilstal erbij komen en hopelijk binnen een jaar of 2 een grote schuur met inloop stal, poetsplaats, zadelkamer, kantine, toilet :D plus dan nog 3 hectare land :=

Maar nu eerst onze halve hectare en huidige inloopstal winterklaar maken! Iets met kapotte dakpannen en minder modder willen hebben

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:13

Zo jammer, wij hadden hier een lesweekend staan (instructie komt van ver en zou in ons chalet verblijven) maar helaas af moeten zeggen.

Mjoor

Berichten: 1024
Geregistreerd: 08-05-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:35

Soms zie ik hier plaatjes voorbij komen van paarden die deels in een bos / tussen de bomen worden gehouden. Wij hebben dus ook een stukje bos bij op het perceel. Hiervan wil ik een deel openstellen voor de paarden. Omdat hier nog een klein bosweitje is waar ze bij guur weer heel beschut kunnen staan.

Nu ben ik met de de PlanNet app door het bos gegaan en er staat dus Vogelkers, Eik en Beuk.. Allen semi-giftig.... Eten paarden van giftige bomen? Blijven ze er vanaf? Kan ik ze hier in 'weiden'?
Een andere optie zou zijn een is een paatje door dit singeltje heen maken en dan het singeltje af zetten zodat ze ze niet van de bomen kunnen eten, maar wel naar dit beschutte stukje 'bosweide' kunnen..

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:48

Die van mij blijven overal vanaf. Maar ook mede omdat ze altijd hooi hebben.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:48

Ze eten er van, net zoals van de hedera. Maar dat is hier omdat ik niet onbeperkt voer. Wij hebben alles tot boven paardenhoofd hoogte teruggesnoeid, in meerdere weken/ maanden tijd. Ze blijven hier wel van de eik af.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:02

hier neemt de shet zo nu en dan ook een hapje laurierkers en hedera. eikenboom zelf blijft hij vanaf, evenals lijsterbes, gevallen eikels eet hij wel op. vogelkers eten ze allebei wat over het draad steekt. omdat het alleen is wat over het draad steekt, laat ik het zo, het zijn maar kleine hoeveelheden, en ze hebben onbeperkt hooi in een hooinet