Vergoeding gebruik rijbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R_oo_s

Vergoeding gebruik rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 07:12

Omdat bokt overal een antwoord op heeft plaats ik hier mijn vraag .mocht het niet goed staan kan een mod. Het misschien verplaatsen.
Ik mag met mijn verzorg paard gebruik maken van de rijbak van de buren , de eigenaar heeft aangegeven hier voor een vergoeding te willen hebben. Dit vind ik niet meer dan logisch maar hoeveel is redelijk? Het gaat om een 20 - 40 rijbaan met goede bodem, verlichting, word regelmatig gesleept en bij droog weer gesproeid. Wat vinden jullie wat ik hier voor ga betalen? Het is niet eenmalig maar voor langere tijd.

mirim

Re: Vergoeding gebruik rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:14

Ik betaalde €30,00/ mnd. voor onbeperkt gebruik.
Maar dat was wel echt een koopje denk ik.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:19

Bij mijn vz paard waar we de bak huurden betaalden we €35 pm. Maar t handigst lijkt me om die man gewoon naar zijn prijs te vragen.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:25

Hier was het €5,- per keer voor een uur of 11x voor €50,-

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:35

X
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:40

Hoe vaak wil je hem gebruiken? Scheelt ook nog wel denk ik. En als zij hem gebruiken, ben jij dan ook welkom, of liever niet?

Bij ons is er ook een tijdje iemand geweest die zo gebruik maakte van onze bak. Kostte haar 30 euro per maand (voor 20x40 slechte bodem)

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 08:03

Sting schreef:
Hoe vaak wil je hem gebruiken? Scheelt ook nog wel denk ik. En als zij hem gebruiken, ben jij dan ook welkom, of liever niet?

Bij ons is er ook een tijdje iemand geweest die zo gebruik maakte van onze bak. Kostte haar 30 euro per maand (voor 20x40 slechte bodem)

Inprinciepe onbeperkt, ik ben welkom als hun rijden behalve als ze les hebben. Ik denk alleen niet dat ik dagelijks in de bak rij .

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 08:04

Mars schreef:
Bij mijn vz paard waar we de bak huurden betaalden we €35 pm. Maar t handigst lijkt me om die man gewoon naar zijn prijs te vragen.

Hahaha ja , daar heb je ook gelijk in , ze hebben gezegd erover na te denken en of ik hetzelfde wilde doen .

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:21

Wij rijden ook bij onze buren, zij hebben een 20x60 Agterberg bak (echt fantastisch, wil echt niks anders meer) en per keer zouden we €6 moeten betalen en voor onbeperkt €50 p/m wat ik er persoonlijk makkelijk uit haal.
Ik jouw geval zou ik rond de €40 p/m wel redelijk vinden.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:44

Ik zou ook een maandbedrag aanbieden. En dan wat spelregels over bijvoorbeeld de tijden aanhouden. En als zij les hebben dat je er niet in kunt etc.

Makkelijker dan een bedrag per keer. Ik zou ook 40 euro aanhouden en dan tussen 7;30-21:30 rijden en op zondag tussen 9:00-20.30 rijden.

Ooit bij een boer gereden. Hij sleepte de bak wel, maar kwalitatief was het echt geen geweldige bak. Koste 5 euro per keer. Maar we deden het niet heel precies. Geloof dat ie het wel leuk vond dat ik kwam en hij wilde ook beetje zijn dochter stangen dat ze het niet als haar privilege zag.

Het stel was altijd enorm aardig en bood me zelfs drinken aan als het warm was. superlieve mensen. De dochter kon me wel weg kijken.

Uiteindelijk zelf een bak aangelegd. Reed zoveel en had ook meerdere paarden. En zijn rijbak was deels tussen het mais, met de nodige dazen.
En wilde een betere bodem.

Maar aan de gezelligheid lag het niet!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:47

Als ik in de wintermaanden van een binnenbak gebruik maakte was het 5 euro per keer. Op een ander stal een slechte buitenbak 2 euro per keer.

Zou vragen of jullie een maandbedrag kunnen afspreken, als je 2 of 3 keer per week komt 35 of 40 euro?

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 09:32

Dank jullie wel voor het meedenken, een maandbedrag lijkt mij ook handiger en goedkoper als per keer . 40 euro vind ik ook een redelijk bedrag , maar stel dat ik dagelijks wil rijden zoals nu in de vakantie, is 40 euro dan nog steeds reëel? Ik rij meestal max een uur .

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:33

R_oo_s schreef:
Dank jullie wel voor het meedenken, een maandbedrag lijkt mij ook handiger en goedkoper als per keer . 40 euro vind ik ook een redelijk bedrag , maar stel dat ik dagelijks wil rijden zoals nu in de vakantie, is 40 euro dan nog steeds reëel? Ik rij meestal max een uur .

Je zult vanzelf dagen hebben dat het minder is!
Desnoods geeft je nu 5 euro extra met als opmerking dat het vakantie tijd is.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:52

Ik zou niet gaan rommelen met bedragen in en buiten de vakantie .
Dat gaat vragen om scheven gezichten.
Want wat doe je met andere vakanties ?
En stel dat blijkt dat je inde vakantie toch niet meer rijdt als buiten de vakantieperiode ?
Dat is eigenlijk vragen om problemen.
Óf per keer betalen óf per maand een vast bedrag.
Dat werkt voor alle partijen het beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:55

Afhankelijk van hoe vaak jij het paard verzorgt en wil rijden en of de eigenaar zelf ook betaald aan de buren.
Zou banketstaaf zijn als jij 1 a 2 keer per week rijdt bij de buren en de eigenaresse 2 a 3 keer per week en jij 40 euro zou moeten betalen aan de eigenaar en daarmee de totale kosten gedekt zijn.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:46

Vroeger betaalde ik 50 euro per 6 maand voor een matige binnenbak, onbeperkt gebruik.

Op een andere plaats 150 voor een supergoede binnenbak (20*60, altijd vlak, super bodem) voor 6 maand onbeperkt

Momenteel 8 euro voor 1 uur gebruik van een goede binnenbak met goede bodem.

10 euro voor een buitenbak die wel ok is, maar mag ik per kwartier/halfuur nemen (ik time gewoon hoelang ik per keer rij, en als ik aan 5 uur kom reken ik 50 euro af.)

De laatste vind ik eigenlijk te duur, maar ligt bij de buren op 2 minuutjes stappen, dus als ik anders mijn trailer moet nemen en 10 km rijden naar de binnenbak van 8 euro ben ik alsnog evenveel geld en meer tijd kwijt.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:53

Voor een 20x60 binnenbak met uitstekende bodem, betaal ik € 10,- per keer maar ben ik beperkt in de tijden dat ik mag komen. Voor een 20*40 binnenbak met redelijke bodem betaal ik € 5,- per keer en kan ik vrijwel altijd terecht.

Voor een buitenbak zou ik de helft aanhouden.

Ik zou meer kijken, hoeveel is het je waard? Als ik op mijn eigen stal helemaal geen bak had, dan zou ik meer willen betalen. Aangezien ik wel een prima buitenbak op stal heb, heb ik ook minder geld over voor het gebruik van andermans locatie.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:55

Ik zou zeggen. 30€ per maand. Dat compenseert de dagen dat je vaker gaat en de dagen dat je niet gaat. Dat is al een behoorlijk bedrag op jaar basis.
Vragen ze 35€ kan je nog toezeggen.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:05

Ik betaalde €40 per maand (5 per keer) ik reed 2 dagen per week in de bak.

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 15:34

mala26 schreef:
Ik betaalde €40 per maand (5 per keer) ik reed 2 dagen per week in de bak.

Ik denk dat het hier ook wel op uit gaat draaien :)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:59

Jeetje wat ben ik toentertijd (zeker zo'n 8 a 10 jaar terug?) afgesneden zeg! Hahahahahaha! Ik betaalde geloof ik €10 voor een superslechte buitenbak, stonden regelmatig paarden in die het als paddock gebruikten (en waardoor ik dus weer 15 minuten terug naar huis kon stappen), mocht alleen rijden als de verlichting niet nodig was en ik mocht geen eigen instructrice meenemen. Manmanman, als ik daar nu aan terugdenk!