Ondergrond buitenstal ervaringen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linny__93

Ondergrond buitenstal ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 11:26

Hallo bokkers!

Ik ga mijn schuilstal vervangen door een nieuwe buitenstal. Alleen nu zou ik graag ervaringen willen horen over de ondergrond.

Tot op heden liggen er gewoon tegels en dat gaat opzich prima, maar wij hebben zoveel last van ratten dat ze onder de tegels hele gangen graven waardoor de tegels omhoog komen...

Beton storten is geen optie en beton tegels is op zich goed maar die zijn zo loodzwaar bij onze wei kun je ook niet met een kraan komen om ze evt te lossen..

Hebben jullie hier ervaring mee? Zo ja, dan hoor ik het graag .

Groetjes, Linda

Marjo89

Re: Ondergrond buitenstal ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:30

Grijs tegels. Of toch beton storten. Vele andere opties zijn er uiteindelijk niet

Kraan heb je niet nodig voor beton. Wel water. Grind en zand. Kun je allemaal los aanvoeren. Draaien en storten in bekisting.

linny__93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 11:38

Marjo89 schreef:
Grijs tegels. Of toch beton storten. Vele andere opties zijn er uiteindelijk niet

Kraan heb je niet nodig voor beton. Wel water. Grind en zand. Kun je allemaal los aanvoeren. Draaien en storten in bekisting.

Beton storten is geen optie, anders allang gedaan. De stal moet verplaats baar kunnen zijn en beton verwijder je niet zo makkelijk.

carika

Re: Ondergrond buitenstal ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:45

ik denk dat je met alles wat makkelijk te verwijderen is problemen gaat krijgen met de tunnels van de ratten. Ook paddockroosters etc zullen dan omhoog komen. Ratten bestrijden al geprobeerd neem ik aan?

linny__93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 11:47

carika schreef:
ik denk dat je met alles wat makkelijk te verwijderen is problemen gaat krijgen met de tunnels van de ratten. Ook paddockroosters etc zullen dan omhoog komen. Ratten bestrijden al geprobeerd neem ik aan?

Ik denk dat ik er al zo'n 30 gevangen heb . Maar die beesten fokken bij het leven..

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:50

Betonplaten dan? Zit je wel weer met vervoer vanaf de straat naar de juiste locatie, maar wellicht kun je een vorkheftruck huren?

linny__93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 11:53

JorineV schreef:
Betonplaten dan? Zit je wel weer met vervoer vanaf de straat naar de juiste locatie, maar wellicht kun je een vorkheftruck huren?

Ja dat zou kunnen, en zou ik ook wel kunnen lenen denk, maar die platen wegen al zo'n 400 kilo per stuk die til je niet even op en dan op de juiste plek leggen heb je toch een kraantje voor nodig ben ik bang...