Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kidde schreef:Houtschors gaat rotten op de lange termijn ben ik bang...
Hier liggen er dit soort klinkers voor de stal: https://www.google.com/search?q=klinker ... 7Dp_Mlq5jM
Misschien is dat wat? Het laat toch meer water door en ziet er mooier uit als beton.
Of misschien grastegels?
Daantj__ schreef:Heb je het nou over het gebied voor de stal of onder/in de stal?
Onder de stalmuren zou ik toch wel echt beton willen hebben als fundering. Straks zet je een mooie schuur neer is hij zo weggezakt of rot. Daarnaast moet een vloer van een paardenstal officieel vloeistofdicht zijn. En dat heb je niet met klinkers of rubberen tegels in het zand.
Als je het hebt over voor de stal. Idd paddockroosters/grastegels. Houtschors zou ik zelf ook niet snel voor kiezen. Gaat toch rotten en dan zit je straks met die 'troep'.
The_Banker schreef:Onder de stal komt beton. Ervoor gaan we dan inderdaad gaan voor klinkers of van die ecomatten lijkt me wel wat (maar niet goedkoop..)
Daantj__ schreef:Ik zie het eigenlijk nooit ergens (zou daar een reden voor zijn?) maar eventueel zou (rond) grind misschien ook nog een optie zijn. Ten minste als je paarden hebt zonder hoefijzers anders zou ik bang zijn dat er steeds grind tussen gaat vast zitten.
Citaat:Ik zag laatst een paddock paradise waar hele rotsblokken inclusief scherpe randen lagen op het looppad. Dat lijkt mij weer iets te. Maar verschillende ondergronden zijn wel goed voor de hoeven en de pezen.