Wij zouden graag 12 stalmatten (6x2m) plaatsen voor de ingang van de inloopstallen. Momenteel liggen hier betonplaten, maar deze verschuiven en breken nu na een paar jaar doordat er zo vaak op gelopen wordt. Mijn vader heeft deze matten zien liggen bij een lokale handelaar en is zelf al helemaal overtuigd van het idee, maar ik kwam wel enkele nadelen tegen op het internet:
- Urine stank
- Verplaatsen/doorbuigen
- Mogelijk glad indien nat/bevroren
De andere helft van de paddock zouden we wel weer verharden met de betonplaten (waar de wateremmer en ingang is), maar deze kant wordt veel minder intensief gebruikt door de paarden dus daar zouden de platen het wel langer moeten volhouden normaliter. Tegen het verschuiven zouden wij boordstenen gebruiken en deze nog extra verankeren met betonijzers in de grond. Wat ik hier op Bokt al heb gelezen is dat je best het stukje waar de matten komen wat afgraaft zodat het water makkelijker weg kan. Ik las ook zaken zoals kiezels en dan zand erop als bodem waarop de matten geplaatst worden?

(Het is 6x2m, foutje

Maar wat ik vooral wil weten is of deze stalmatten geschikt zijn voor op een paddock. De matten komen overeen met deze op de foto, ze zijn zeer dik (ca. 4 cm). Foto's van jullie paddocks met matten worden erg geapprecieerd!