Pony's afzetting wei respecteren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frenken

Pony's afzetting wei respecteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 19:59

Ik hoop dat dit goed staat.

Ik zit met een dilemma. Ik ben met mijn 4 pony's 2 shetlanders en 2 muildieren aan het trainen. En om het zo ontspannen mogelijk te houden zet ik een stukje wei af zodat ik ze 1 op 1 kan trainen. De afzetting bestaat uit plastic prikpaaltjes met lintdraad. Nu lopen de muildieren door de afzetting heen van buiten ze willen in het afgezette stukje komen. (Ik haal het altijd weg als ik klaar ben) ik heb geen rijbak longeercirkel of Paddock. Ik ben nog niet lang met de pony's bezig de basis is nog niet bevestigd om ze mee de wei uit te nemen. ( De muildieren zijn nog te schuw en geen halster gewend ben daar mee bezig) ik hoop dat er suggesties of opties zijn

Alvast bedankt

troi

Re: Pony's afzetting wei respecteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:00

Stroom erop zetten gaat de enige mogelijkheid zijn vrees ik

EloQuence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:12

Ik heb voor mijn shetlander een draagbare batterij op zonne-energie! Niet extreem duur (een 200 euro) en zit stroom genoeg op! Mijn shethengst gaat er alvast niet door! Is echt een superhandig ding :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:12

Met prikpaaltjes staat het niet echt stevig. Heb je de mogelijkheid om in ieder geval 4 vaste houten hoekpalen te zetten?

Frenken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 20:50

Ik ga even kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik heb een betonnenwant dat is de kuil/mest hoop waar ook deel van de wei omheind is tegen die want heb ik al 2 wat uitelkaar staande palen gezet die gebruik ik om het draadlint strak te houden. Iedere geval bedankt voor de tips