Graasmasker dat paard niet zo makkelijk af krijgt....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Graasmasker dat paard niet zo makkelijk af krijgt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 20:50

Ik heb een graaskorf voor mijn pony's, zit ruim, ze eten er prima mee... ik gebruik het al jaren.
Maar merrie denkt soms: "kom ik ga een slokje drinken op stal en even lekker jeuken aan mijn neus". Masker gaat af... en daarna: 'vreten maar!'
Dit is niet de bedoeling uiteraard, ze is zeer koliekgevoelig en kan met het masker gedoseerd grazen.

Maar welk masker zou minder makkelijk af te krijgen zijn vraag ik me af....?

nicolanca

Re: Graasmasker dat paard niet zo makkelijk af krijgt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:54

Ik heb het halster van de greenguard graaskorf los besteld bij agradi, en dat gecombineerd met het leren graasmasker van AS das pferd I’m blick dat ik via paardeerlijk.nl heb besteld.

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:56

Ik vlecht altijd een stukje voorpluk/ manen om het kopstuk. Blijft bij mijn pony dan perfect zitten :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 21:23

Ah ja.... ik kan natuurlijk een soort frontriem maken, met evt nog een kleine verbinding naar de korf, richting neus zeg maar.
Want dat is wat ze doet, aan de rand van een bak die korf van haar neus af krabben, en dan bengelt ie om haar hals....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:47

Ik heb de thinline, die is heel glad en flexibel, misschien dat die minder makkelijker eraf te schuren is.
Zit vast aan het gewone halster.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:35

Mijn haflinger heeft het graasmasker deluxe van Shires. Tot nu toe 1x afgekregen en hij heeft hem al 3 jaar.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 11:10

FleurSandro schreef:
Mijn haflinger heeft het graasmasker deluxe van Shires. Tot nu toe 1x afgekregen en hij heeft hem al 3 jaar.

Mmm, de korf daarvan lijkt een stuk hoger dan de korf van Imperial Riding... dat zou wel eens kunnen werken!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:20

Ninx schreef:
FleurSandro schreef:

Mmm, de korf daarvan lijkt een stuk hoger dan de korf van Imperial Riding... dat zou wel eens kunnen werken!

Ja precies! Tussen de neus en het masker moet volgens mij een of twee vingers tussen kunnen. En de kaakriem doe ik altijd wel goed strak om en zoveel mogelijk achter zijn kaak langs

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:21

Nouvel schreef:
Ik heb de thinline, die is heel glad en flexibel, misschien dat die minder makkelijker eraf te schuren is.

Ik heb ook de thinline. Mijn paard heeft nooit geprobeerd om hem af te krijgen, zit ook heel mooi om de mond. Ze kunnen goed ademen, drinken, mooi soepel materiaal. Ik heb hem aan een kaptoomhalster vastgemaakt.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:25

Extra keelriempje wil ook erg goed helpen! Moet je die alleen wel iets hoger aan het halster kunnen bevestigen. Hierdoor kan het halster niet meer makkelijk over de oren trekken.

Hier was het graasmasker er ook regelmatig af, door te rollen en dan met zijn hoofd aan zijn voorbeen te wrijven. Die truc had hij helaas al snel door. Met het extra keelriempje is hij nog maar 1x afgegaan.

Edit: foto

Afbeelding

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 11:26

suffie schreef:
Nouvel schreef:

Ik heb ook de thinline. Mijn paard heeft nooit geprobeerd om hem af te krijgen, zit ook heel mooi om de mond. Ze kunnen goed ademen, drinken, mooi soepel materiaal. Ik heb hem aan een kaptoomhalster vastgemaakt.

Ziet er wel comfortabel uit... en ook niet zo'n zwart ding... wel fijn...