Schrikdraadapparaat solar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Plantje15

Schrikdraadapparaat solar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 13:21

Ik ben aan het kijken naar een schrikdraadapparaat voor mijn weide (30 are).

Mijn voorkeur gaat uit naar een Solar apparaat zoals onderstaande:
https://www.deboerdrachten.nl/gll341316 ... allagher/3

Is dit het enige wat ik nodig heb? Ik hoef hier geen accu meer bij te bestellen?

Kan je de accu in geval van nood opladen via netstroom? Zoja, wat heb ik daar voor nodig?

Bedankt !

tamary

Re: Schrikdraadapparaat solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:26

Ja dat is een totaal pakket. Maar een 6V accu via netstroom laden is wat lastiger dan een standaard 12V accu die via een lidl auto-accu lader in het stopcontact kan.

Maar wat wil je hier achter houden? Want mijn schapen steken hier al een dikke vinger naar op, pony's zeker en wolf/hond lacht er om.

Plantje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 13:32

tamary schreef:
Ja dat is een totaal pakket. Maar een 6V accu via netstroom laden is wat lastiger dan een standaard 12V accu die via een lidl auto-accu lader in het stopcontact kan.

Maar wat wil je hier achter houden? Want mijn schapen steken hier al een dikke vinger naar op, pony's zeker en wolf/hond lacht er om.

Toch wel een paard. :D Blijft normaal netjes achter het draadje, maar ik wil toch iets wat degelijk werkt.

Volgens Ghallagher is dit geschikt voor paarden, schapen, vee....

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:35

Wij hebben de S40, die is wat krachtiger.
Als hij te weinig zon zou hebben en je moet bijladen, heb je idd een acculader voor 6V nodig. Maar die kan je ook overal kopen.

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:11

Ligt ook een beetje aan je paardje zelf. Ik heb er drie die nogal graag breuken met een mindset van "t gras is ALTIJD groener aan de andere kant van de draad" :o
Als ik dan kijk naar de joule van jou apparaat zou dat hier zeker niet werken.
Ik heb nu een VOSS.Farming solarset 55 W + Impuls DUO 160 gekocht, word deze week geleverd normaal, deze heeft 10 joule. Daar ga je echt van op de knieën als je eraan komt, of dat zou toch moeten.
Ook geschikt voor everzwijnen en wolven die hier dicht in de buurt zitten.

De ene noemt het zielig zo n klap, ik noem het veiligheid.
Als ze slim zijn komen ze er maar 1 keer aan om te weten dat het niet fijn is. Als ze uitbreken zij de gevolgen veel groter dan eens een flinke tik door het stroomdraadje.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:36

Hou er rekening mee dat veel van Gallagher momenteel niet te verkrijgen of uitverkocht is door een probleem met de productie...
Ik heb geprobeerd de S100 te krijgen en ben uiteindelijk met de S40 thuis gekomen. Ik heb m vrij dringend nodig dus kon geen 4 weken wachten op de S100

Edit: hoe lang is je draad en hoeveel draden staan er? Zit er begroeiing tegen? Dit zijn allemaal dingen om mee te nemen in je beslissing... Ik zou persoonlijk voor een zwaarder van 9V gaan.

Plantje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 12:07

Luca03 schreef:
Hou er rekening mee dat veel van Gallagher momenteel niet te verkrijgen of uitverkocht is door een probleem met de productie...
Ik heb geprobeerd de S100 te krijgen en ben uiteindelijk met de S40 thuis gekomen. Ik heb m vrij dringend nodig dus kon geen 4 weken wachten op de S100

Edit: hoe lang is je draad en hoeveel draden staan er? Zit er begroeiing tegen? Dit zijn allemaal dingen om mee te nemen in je beslissing... Ik zou persoonlijk voor een zwaarder van 9V gaan.

Perceel is ongeveer 30x100 en zou ik graag in drie stukken verdelen (twee extra draden over de breedte, dus drie stukken van 30x30 ongeveer). Begroeiing zal er niet tegen komen.

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:38

Op de site van Gallagher zelf heb je normaal een handige tool staan waar je hun vragen op moet beantwoorden ( omtrek perceel, mobiel of blijvende afrastering, hoeveel draden boven elkaar, lint of cord, begroeiing, voor welke dieren, hoeveel doorgangen, netstroom of solar,..) en zij geven je dan een lijst met wat hun aanraden.
Je hoeft geen mailadres ofzo te geven, je krijgt direct hun voorstel.

https://www.gallagher.eu/nl_be/afrastering-advies

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:44

Ik heb sinds kort hetzelfde model. Paard blijft er na één keer contact prima achter. Nog niet moeten bijladen, genoeg zon de laatste tijd :D

Vandaag toevallig een nieuwe S20 voor de andere wei ingeruild, die werkte niet. Dus nu de nieuwe even uitpakken en testen.

Het pakket is compleet, de kabeltjes zitten in het apparaat. Je hebt alleen een kruisschroevendraaier nodig om het open te maken om de accu aan te sluiten.

Je moet natuurlijk wel een aardpen hebben.

Plantje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 21:49

Tieneke schreef:
Ik heb sinds kort hetzelfde model. Paard blijft er na één keer contact prima achter. Nog niet moeten bijladen, genoeg zon de laatste tijd :D

Vandaag toevallig een nieuwe S20 voor de andere wei ingeruild, die werkte niet. Dus nu de nieuwe even uitpakken en testen.

Het pakket is compleet, de kabeltjes zitten in het apparaat. Je hebt alleen een kruisschroevendraaier nodig om het open te maken om de accu aan te sluiten.

Je moet natuurlijk wel een aardpen hebben.

Bedankt voor je reactie! Toch het overwegen waard dus :-)

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:38

Uitgaande van ongeveer 350 meter adviseerd Gallagher de S40 (ik vul altijd hoge begroeing in). Beter iets overcapaciteit dan te weinig stroom op de afrastering

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:58

S40 output 0.26J, dat is een apparaat dat ik nu met wolven al veel te weinig zou vinden, advies daarvoor is minimaal 1.5J. Als je nu dus een nieuw apparaat nodig hebt, is verder kijken dan wat moet er binnen blijven wel aan te raden.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:17

Als je wolven wilt tegenhouden moet je wolvennetten gaan zetten want anders heeft de schrikdraad weinig zin. Echter de kans dat een wolf je paard aanvalt is nog steeds erg klein dus daar zou ik geen rekening mee houden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:30

3-5 jaar geleden maakten wij ons daar geen zorgen om en inmiddels zijn de eersten al gegrepen. Goed apparaat gaat zo 5+ jaar mee, volgens mij is de galagher garantie zelfs 7 jaar. Stap vooruit kijken kan dus echt geen kwaad bij aankopen die een langere verwachte levensduur hebben.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:39

Plantje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 19:36

Sclimpre schreef:
Als een wolf daaraan komt zal hij wel sterretjes zien : https://www.gallagher.eu/nl_be/s400-inc ... -12v-4-0-j
Maar ik denk dat er een groter risico is dat iemand met je schrikdraadtoestel gaat lopen dan dat een wolf met je paard gaat lopen.

Als ik die prijs zie zie ik ook sterretjes :+

Weide is sowieso al met rasterdraad afgezet tot op de grond, maakt het toch al iets moeilijker naar wolven toe om de weide te betreden.

Vraag me af of sterkere schrikdraad een wolf trouwens wel zou afschrikken als die echt een prooi in het vizier heeft?