3 weken vakantie en pony s

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lalahorse

3 weken vakantie en pony s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 17:41

Hey nu ik.besloten heb om men paarden dit jaar niet 3 weken mee te nemen naar de camping
Spoiler:
kijk voor de redene shetlander wei en wolf

Wegens veiligheids redene.Sins vorig jaar staan ze op men werk (ook omdat ik daar ga wonen burgelijd wonen.Nu heb ik men oudste vanaf haar 3de altijd mee gehad en men jongste ook sins haar 2de om haar te laten wennen aan een nieuwe omgeving.Nu ben ik nog nooit zonder ze op vakantie geweest.ze staan lekker buiten.en vertouw de mensen voledig.is wel vreemd om zonder ze op vakantie te gaan hoe doen jullie het

kinel

Re: 3 weken vakantie en pony s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:58

Wij gaan al jaren naar Oostenrijk. Eerste jaren hebben m’n schoonouders het gedaan maar laatste twee jaar doet m’n beste vriendin het en nog een andere vriendin. Dan weet ik dat het in goede handen is. En ze kunnen me altijd bellen en heb de nummers van smid en da altijd bij de hand op stal en ook van andere als dat nodig is. Ik zorg dat alles aanwezig is en ze eigenlijk alleen maar hoeven te voeren. Alles wat ze meer doen mogen ze maar is niet nodig.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 18:04

kinel schreef:
Wij gaan al jaren naar Oostenrijk. Eerste jaren hebben m’n schoonouders het gedaan maar laatste twee jaar doet m’n beste vriendin het en nog een andere vriendin. Dan weet ik dat het in goede handen is. En ze kunnen me altijd bellen en heb de nummers van smid en da altijd bij de hand op stal en ook van andere als dat nodig is. Ik zorg dat alles aanwezig is en ze eigenlijk alleen maar hoeven te voeren. Alles wat ze meer doen mogen ze maar is niet nodig.

Waar ze staan hebben de andere dieren de zelfde arts en hoefsmid dus dat is allemaal goed

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:40

Ik heb een goede pensionstal die voert en een oogje in het zeil houd. En fijne stalgenoten. Ik kan zo lang ik wil weg. Als ik een stalgenoot lief aankijk willen ze haar evt ook nog wel vasthouden voor enten, smid etc. Dat doe ik ook voor hun als zij het vragen. Dus hoe doe ik het: gewoon gaan en even doorgeven dat ik weg ben. In geval van nood bellen ze toch wel eerst de DA en dan mij pas dus dat is nu niet anders.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:21

Wij zijn geheel zelf voorzienend. Wei is eigendom van ons.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 09:40

Moet ik me schuldig voelen dat ik ze niet mee neem dit jaar.Mischien als de wolven op de paarden blijven jagen neem ik ze volgendjaar ook niet mee.
Ik weet dat ze van me houden en dst ik ze van 10 uur in de ochtend tot half 4 in de middag zie en straks 24 7 zie ik ze
Ik kies liever hun veiligheid dan plezier maken op de camping

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 08:02

Ik voel me schuldig hebben jullie dit ook wel eens

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:05

Joh dat is helemaal niet nodig. Paarden zijn gewoontedieren. Waarschijnlijk doe je ze met thuisblijven een groter plezier. Ze worden goed verzorgd, lopen lekker buiten met hun vriendjes. Dus lekker van je vakantie genieten hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:14

Niet schuldig voelen hoor, de paarden worden goed verzorgd!
Hier gaan we naar Spanje en blijft mijn paard lekker in de wei, mijn verzorgster gaat 3x per week en verder wordt ze in de gaten gehouden door mijn moeder en stalgenoten.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 12:03

Oke..ik had ze nooit echt thuis gelaten maar ja wil geen risco lopen met die wolven en zo.wij gaan naar drente en de dames staan lekker buiten met een andere shet

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:13

Ik voel me nooit schuldig hoor als ik op vakantie ga, jij moet lekker van je vakantie gaan genieten.
Het zijn paarden en geen mensen zij vinden het leuk als je er bent en kom je niet ook goed.
Zolang er op ze gelet wordt, zij een aai over hun bol krijgen en hun natje en droogje zullen ze je exht niet missen.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:16

capopjekop schreef:
Joh dat is helemaal niet nodig. Paarden zijn gewoontedieren. Waarschijnlijk doe je ze met thuisblijven een groter plezier. Ze worden goed verzorgd, lopen lekker buiten met hun vriendjes. Dus lekker van je vakantie genieten hoor

Precies dit :)

Hier zorgen mijn stalgenoten dat ze buiten komt, eten krijgt etc. Maar dat doen ze ook als ik niet op vakantie ben en ik geen staldienst heb. We houden altijd elkaars paarden in de gaten. Dus in dat opzicht verandert er voor mijn paard vrij weinig als ik er niet ben. Het enige verschil is dat ze niet word gereden.
Een stalgenootje longeert mijn paard nog een aantal keer, maar dat is meer voor mij een fijn idee.

Ook sluit ik me aan bij voorgaande post. Paarden denken heel anders dan mensen en je hoeft je echt niet schuldig te voelen omdat je lekker op vakantie gaat.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 10:30

Bedankt ik ga een boekje elke dag bij houden met 2at ik grdaan heb om.het te vertellen
Nu de vakantie dichter rbij komt heb ik nog een klein schuld gevoel
Toen men jongste nog veulen.was hadden we de moeder ook 3 weken thuis gelaten op een boerderij waar ze eerst stonden en toen ik terug kwam ze gelijk vrolijk naar me toe en was weer blij om Me te zien

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:43

Ik denk dat je het vooral jezelf niet zo moeilijk moet maken........
Paarden hebben geen bezef van vakantie of van hoe lang je weg bent. En hoewel ze het vast leuk vinden als je tegen ze praat hoef je ze echt geen vakantie boek voor te lezen :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:45

Ponylove22 schreef:
Ik voel me schuldig hebben jullie dit ook wel eens

Nooit, als ze eten en drinken hebben zijn paarden gelukkig, daar hebben ze mij echt niet voor nodig :D