Verhuizen naar duitsland en stal beginnen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bellabimba

Verhuizen naar duitsland en stal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 21:46

Hallo Allen!

Ik dacht ik stel hier de vraag omdat ik er zelf niet goed uit kom omdat mijn duits nog niet zo goed is.
Ik ben met mijn gezin voornemens om naar duitsland te gaan verhuizen naar een boerderij. Nou hebben wij een erg leuke boerderij gevonden omgeving alstätte. Nou weet ik de meeste dingen mbt tot het verhuizen wat ons eigen betreft.

Nou is er op de boerderij evt mogelijkheid om aldanniet kleinschalig pension te beginnen. Uiteraard kan ik de regels in Nederland vinden. Maar in duitsland word ik hier nog niet echt wijs uit..
Welke regels zijn er om een pensionstal te starten.. wettelijke regels en qua verzekeringen.. ook gaat het daar vast heel anders dan dat je hier even naar de kvk gaat?

Wie heeft hier ervaring mee?

Marjo89

Re: Verhuizen naar duitsland en stal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 06:30

Zou alleen al goed nadenken over feit dat je de taal niet machtig bent.
En vervang het woord verhuizen naar emigreren want dat is wel wat je doet. Ik woon vlak aan de grens en heb zoveel mensen zien verhuizen. En binnen 5 jaar is 70% of soms meer. Weer terug in Nederland.

Ik zou echt alle voors en tegens op een rij zetten.
Er zullen vast gezinnen zijn waarbij het wel goed verloopt.

kinel

Re: Verhuizen naar duitsland en stal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 06:45

Neem eens contact op met Gentlegiant hier op bokt. Zij kan je misschien helpen. Heeft ook lang daar gewoond en stal gehad.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 06:48