Tekentang

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Tekentang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 20:10

Goedenavond Bokkers

Ik ben voor mijn paard op zoek naar een goede tekentang. Ze staat nu in een weiland waar altijd veel teken in zitten. Dit jaar lijken het er helaas veel meer dan de vorige jaren. Ik ben daarom op zoek naar een goede tekentang.

Wat voor tang gebruiken jullie en weten jullie misschien nog iets wat zou kunnen helpen om het iets te voorkomen?

Alvast bedankt!

Onali

Re: Tekentang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:16

Ik heb verschillende.
Ik heb een kaart, een tang, 2 haakjes in verschillende maten en een tekenlus.
Afhankelijk van de plaats en de grootte van de teek pas ik mijn teekverwijderaar aan.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:18

Een tang kan je beter niet gebruiken, daarmee knijp je het lichaam van de teek fijn. Beste is zo'n o'Tom tekenhaak of lusje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:40

xSCWx schreef:
Een tang kan je beter niet gebruiken, daarmee knijp je het lichaam van de teek fijn. Beste is zo'n o'Tom tekenhaak of lusje.

Tang moet je ook onder de kop zetten.

Wij gebruiken voor de kat gewoon onze nagels. En die heeft soms ook echt joekels van een teken. Wij hebben ook wel een tang gehad, maar zo lang je de kop er uit krijgt en em gelijk dood maakt (dus echt even flink met je schoen er over draaien zeg maar) is er niets aan de hand.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 20:44

Marije_1997 schreef:
xSCWx schreef:

Tang moet je ook onder de kop zetten.

Wij gebruiken voor de kat gewoon onze nagels. En die heeft soms ook echt joekels van een teken. Wij hebben ook wel een tang gehad, maar zo lang je de kop er uit krijgt en em gelijk dood maakt (dus echt even flink met je schoen er over draaien zeg maar) is er niets aan de hand.

Lange nagels heb ik niet haha die knip ik altijd af omdat ik lange nagels niet zo fris vindt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:47

Een pincet werkt ook prima!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:49

Ik vind een mini breekijzer altijd ideaal, je krijgt ze altijd te pakken! Dat zijn die van o'Tom zoals hierboven genoemd.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:53

Ik er er een van de action.
Zijn van metaal en mooi lang knijpen de teek niet fijn en je kan ze gelijk in de fik steken.
Het is exact zo een :
https://www.allestegenongedierte.nl/eco ... 2MQAvD_BwE

Als het zo erg is zou je er aan kunnen denken een paar parelhoenders er te laten rond lopen.
Parelhoenders eten teken ;)

Btw, enige manieren om teken te doden zijn:
In de brand steken, in tape dicht plakken, laten zwemmen in thinner formaline en of andere stoffen, wij hebben hier een oude lenzenvloeistof flesje staan met een paar cm thinner waar ze in mogen zwemmen.
Ik heb hier een elastiek omheen gedaan zodat ik de tekentangen er in kan steken en ze zo niet snel kwijt raak.
Andere methoden door het toilet spoelen, fijnknijpen of wat dan ook heeft geen nut dat overleven ze gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:20

Cayenne schreef:
Een pincet werkt ook prima!

Ik gebruik ook een scherp pincet. Daarmee heb ik hem er altijd meteen goed uit. Met een tang wil de kop nog weleens blijven zitten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:23

Hier ook een dun pincet of tekenlepeltje. Maar die is vaak niet handig met de plek waar ze zitten op de kat.