SunnyHorse schreef:Welk probleem hoop je niet/ minder te hebben met zo’n ruif dan wat je nu hebt?
Minder vaak en makkelijker vullen, hooi dat droog blijft en minder gedoe met frames/netten etc. om vast te maken.
Poekkie schreef:Wij hadden zo een. Verkocht en vervangen door palletboxen en nog elke dag helemaal blij mee.
Die ruif was moeilijk schoon te maken, moest er altijd in springen en dan had ik zo'n soppende vuile laag onderin als het 2 dagen regende. Echt een ellende. Bovendien was ik ook bang voor verwondingen bij de paarden, als er eentje niet snel genoeg weg zou komen en met zijn kaak tegen dat ijzer zou slaan.
Voor mij echt 100% overtuigd van palletboxen. Maar misschien kan je je systeem aanpassen om het eenvoudiger te maken? Hou heb je het nu bevestigd?
Wij willen er dan eentje waarvan 1 of meerdere zijkanten open kunnen en met een dakje erboven, juist zodat het droog blijft. Ze hebben hiervoor bij een boer gestaan en die had ook dat soort voerrekken in de stal en dat ging eigenlijk heel goed.
We hebben vanalles geprobeerd; van touwen/elastieken met karabijnhaken met grote slowfeedernetten tot een frame van steigerbuizen met een net ertussen. Maar we blijven het enorm onhandig en teveel gedoe vinden. Grappig dat jullie juist weer terug zijn gegaan naar palletboxen.
Allereerst vind ik veiligheid natuurlijk het belangrijkst, maar daarnaast vind ik het ook wel belangrijk dat het redelijk vlot en simpel te vullen is én dat het geen lawaai oplevert. Ze staan 's nachts in de paddock redelijk dichtbij huis.
Edit: ze staan aan de kant van de slaapkamer, maar ben een slechte slaper. Heb een enorme hekel aan het geluid van kettingen of een rammelend frame en kan daardoor echt wakker liggen.