Gezond alternatief voor in de lick it houder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Gezond alternatief voor in de lick it houder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 17:46

Ik heb een lick it houder.
Deze:
https://www.agradi.nl/likit-houder-met- ... -650gr.htm

De simpelste dus.

Nu weet ik dat lick it stenen zelf eigenlijk gewoon pure suiker zijn. Dus ik vraag me af of er inmiddels gezondere alternatieven zijn die in deze houder passen?
Van de HKM variant die er op lijkt vind ik niet echt ingrediënten. Is die even zoet/ook vnl suiker?

Ik weet dat Uncle Jimmy's een soort "schijven" heeft maar passen die ook in de lick it en zijn die ook effectief gezonder?

Verder had ik ook een himalaya "schijf" gevonden. Maar ook hier stond niet bij of die in de lick it zou passen ondanks dat die wel op de foto een gelijkaardige vorm heeft. Het is, gok ik, vooral de "dikte" die gelijk moet zijn gezien het volgens mij niet zo'n ramp is als ie langs de kanten wat uit steekt. Hij zal toch zo opgehangen worden dat ie aardig "vrij" hangt dus ze zullen sowieso wat moeite moeten doen. :D

Edit; natuurlijk vind ik net na het openen van dit topic dat de uncle jimmy inderdaad in de lick it houder pas. :+

Dus rest de vraag: is ie ook gezonder?

MoOtJuHh

Re: Gezond alternatief voor in de lick it houder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:01

Mocht een steen te groot zijn, dan zou het bovenste dekseltje er toch af kunnen blijven? Dan 'verdwijnt' de musketon even in de steen, maar dat lijkt mij niet erg, mits het gat groot genoeg is. Tegen het eventueel omhoog gaan zou je een knoop kunnen maken in het touw.

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:10

Ik heb wel eens een gewone Himalaya steen door midden gezaagd om 2 schijven te krijgen (geen aanrader voor je zaag trouwens...). Toen waren ze nog iets te dik voor de lik-it houder maar door het middelste pennetje te verlengen met een tierap kun je eigenlijk alles tussen de boven en onder kant hangen. De musketon klikt dan vast aan het laatste stukje tierap lus die uit de steen komt. De tierap kun je precies zo lang/kort als nodig is maken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:27

Likit heeft zelf een zoutsteen van himalaya zout die er in past. Likit Ice of Rock Salt worden die genoemd. Er is ook een lijn met zout gebasseerd ipv glucose. Bv de Zout en Elektrolyt.

In september komt de nieuwe met graan uit. Die lijkt op die van de uncly jimmy's. Verschil tussen die is dat likit de stenen smelt met glucose. Jimmy's plakken ze dan weer met molasses. Dat is allebei gewoon suiker. Jimmy's heeft ook een geen suiker variant.

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:35

Epplejeck heeft die kleine ronde himalaya likstenen. Die passen prima in de houder die jij hebt. Die had ik er ook altijd in