Rubberen tegels waar op letten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Rubberen tegels waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 07:38

Mijn paard staat in een ruime oploop stal. Stal is 4x8 + nog een stukje verhard buiten van 4x4.
Ik wil het eerste stuk van de stal voorzien van rubberen matten ongeveer 4x4.

Helaas heeft mijn paard van de week weer een alergische reactie gehad. En stond ze weer zo benauwd dat ik over wil stappen op rubberen matten.

Maar ik heb totaal geen ervaring en ook geen idee wat ik nodig heb en waar ik moet zoeken.

Ik hoop dat jullie me op gang kunnen helpen. Ik heb al de tip gehad om naar tweedehands matten te kijken en dit zouden ook speeltoelstellen matten mogen zijn.

Maar hoe dik moeten deze zijn? Wel of geen doorlatende matten? Hoe kan ik deze goed stevig in de stal leggen zonder ze gaan schuiven?
En zijn er bedrijven die tweedehands matten verkopen voor een leuke prijs?

En gebruiken jullie de matten nog in combi met vlas, zaagsel, strokorrel. Voor de winter lijkt het me zo koud alleen rubberen matten.

Kirrr

Re: Rubberen tegels waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 07:50

Hier dikke rubberen matten met pen gat verbindingen. Zijn 50x50cm groot.
Ik zou wel heel de stal doen want aan de zijkanten waar ze hier niet helemaal tegen de muur liggen lopen ze ze altijd los.
Wij leggen er een laagje gehakseld stro op, ze gebruiken dit eigenlijk alleen als toilet.

Zuidpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 07:51

Wij gebruiken matten van een duits merk, sagusto. Als je niks over matten heen doet vind een grote natte zooi. Wij doen laagje strokorrel en daarover heen nog wat stro. Er hoopt zich ongemerkt wel een boel viezigheid op onder zo’n matten dus je moet ze wel regelmatig weghalen en schoonmaken eronder...

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:10