Hoe deze isolator vastmaken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

The_Banker

Hoe deze isolator vastmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 11:09

Hey Bokkers,

Ik ben al een tijdje een stille meelezer, maar nu zit ik wel met een vraag waar ik niet dadelijk een antwoord op vind.

Onze weide achteraan is volledig omheind met mooie groene draad en om de 1,5m een betonnen paal.
We willen voorkomen dat onze paarden deze omheining beschadigen.

Daarom willen we een aparte draad rondom trekken zodat ze niet tegen de draad kunnen schuren.
Agradi raadt me volgende isolatoren aan om in beton te zetten: https://www.agradi.nl/ako-ringisolator-m6.htm

Mijn vraag is echter hoe draai je die erin? Voorboren of... ?

alvast bedankt!

Azmay

Re: Hoe deze isolator vastmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:11

Dat lijken met geen handige isolatoren voor in beton, eerder voor (dunne) voorgeboorde metalen paaltjes ed.
Wij hebben gewoon een gat geboord in het beton, plug erin en dan zon normale schroefisolator erin.

The_Banker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 11:23

Azmay schreef:
Dat lijken met geen handige isolatoren voor in beton, eerder voor (dunne) voorgeboorde metalen paaltjes ed.
Wij hebben gewoon een gat geboord in het beton, plug erin en dan zon normale schroefisolator erin.

Inderdaad, dat was ook mijn eerste gedacht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:19

Deze isolatoren draai je in een beugel met getapt schroefdraad en zijn dus niet geschikt voor beton tenzij je daar een klembeugel omheen wil zetten.

Zoals hierboven al aangegeven wordt; werken met pluggen en normale isolatoren voor hout.

The_Banker

Re: Hoe deze isolator vastmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 14:21

Ok, bedankt voor de tips beiden!