Inmiddels 3.5 jaar geleden ben ik verhuisd, maar voor mijn paarden vond ik helaas geen geschikte plek in de buurt.
Hierdoor moest ik afgelopen 3.5 jaar nog steeds dagelijks 25 a 30 minuten rijden om ze te verzorgen (ik huur een weide en doe alles zelf).
Maar...... geduld wordt beloond! Ik heb eindelijk een prachtige wei gevonden op 5 minuten fietsen!

Er moet nog een hoop aan gedaan worden en ik dacht: misschien is een volg-topic wel leuk, zodat ik zelf ook de vorderingen goed kan bijhouden.
Hier wat foto's van hoe het nu is:

Het is in totaal iets meer dan 1 hectare, volledig omheind met een twee meter hoog én ingegraven gaashekwerk.
De bewoners worden mijn haflinger, 3 mini paardjes, 2 mini varkens en mijn trouwe stalkat.
Mijn paarden kunnen niet zo goed tegen gras, dus de boel gaat gemaaid en gefreesd worden.
Alleen het varkensgedeelte blijft gras op staan.
Op dit moment lopen alle dieren door elkaar. De minis hebben een stuk waar zij wel kunnen komen en de haflinger niet. En de varkens hebben een stuk waar ook de minis niet kunnen komen.
Dit wil ik op de nieuwe weide weer maken.
Wat niet op de foto's staat zijn 2 hokken waar ik mijn spullen en hooi kwijt kan en de schuilstal.
Verder is er achteraan (staat ook niet op de foto) nog een deel naar links dat in een punt loopt. Hier wil ik een zit gedeelte maken voor onszelf en een aantal speel dingen neer zetten voor onze 2 jarige dochter.
Ik heb al wat ervaring met weides indelen, haha. Maar als jullie nog tips, trucjes, ideeën, enz. Hebben, dan hoor ik dat heel graag!
Volgens jullie mee?
Groetjes Jacyntha!