Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petra8 schreef:Wij hebben al een bron liggen maar omdat we niet wisten hoe of wat hebben we er 13 jaar niets mee gedaan. Nu zijn we aan het kijken hoe en wat om er een pomp op aan te sluiten. Hoe diep de bron is weten we niet precies maar toen we gister met een touwtje en spijker de bron in gingen, hadden we al op 7 meter water. We zijn nu aan het uitzoeken wat voor pomp er het beste op kan; een bronpomp, hydrofoorpomp of.....
Ik lees dus graag mee hier om tips en ideeen op te doen.
joyce83 schreef:Wij hebben dit weekend 375 betaald voor een put te laten spuiten. Heb een offerte gehad van iemand die deed boren en dan zou alleen de put maken al rond de 1000 euro liggen. Vraag dus goed rond.
Hartje schreef:Mag ik nog een vraag voorleggen![]()
We hebben inmiddels een bron van 12m diep in de grond met een buis van 7,5 cm diameter.
We gebruiken een benzine pomp met een zuigslang van 5cm dik. WE sproeien de bak dan met de hand met de slang. Nu krijg ik er geen goede continue stroom water uit de pomp. Soms gaat het even heel goed en geeft hij flink water en daarna zakt het terug naar een tuttig straaltje om vervolgens weer even een flinke plons te geven.
Zou het kunnen zijn dat de zuigslang te diep in de bron zit waardoor het water niet snel genoeg toe kan stromen? Staat de pomp te hard ? Of misschien de zuigslang te dik?