Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Matheno schreef:Heb je misschien wat foto's toevallig?
Ik zou de bodem wel verstevigen met gruis, maar waarschijnlijk kun je het beste advies inwinnen bij een professional. Wij weten natuurlijk niets over je bodem.
liespower94 schreef:Je kunt er gewoon beton overheen gieten, maar als de grond zo scheef is, dan moet je even goed over nadenken hoe je gaat voorkomen dat alles overal heen gaat waar je niet wilt dat het heen gaat.
Daarnaast is los beton best glad voor die paardenhoeven. Dus ik zou je adviseren om er iets van gruis/grind in te doen.
Ik zou die rotte platen er af halen en er wat nieuws opschroeven. Even met een beschermer er tegenaan zetten, anders is het zo weer rot natuurlijk.
Daarnaast, ja je kunt je stallen lichter verven, zou wel iets schelen denk ik. Maar ik zou eerder kijken of je iets van extra daglicht kunt creeeren dan.
En inderdaad wat Matheno zegt, vraag even om hulp hierbij want als je beton aan de wandel gaat waar je het niet wilt hebben dan ben je daarna veel meer kwijt om het weer op de goede plek te krijgen (alles is dan gewoon scheef).
Gloa schreef:Je kan het prima opvullen met beton.
Koop je kant en klare beton in de bouwmarkt dan zit hier al grind in. Anders zou het geen beton zijn. Vergis je niet hoeveel er in een gat gaat. Maak een schatting van het aantal zakken en doe dat gerust x 1,5 of 2 voor werkelijk verbuik.
Wat installatie tips:
-zorg dat de randen van het gat recht naar beneden lopen zodat je nieuwe beton dikte heeft (minimaal 10cm) en geen dun laagje wordt.
- leg onderin het gat op de zandlaag wat stevige folie (zoals een plastic zak). Dat voorkomt dat al het water uit het mengsel de grond in loopt je je beton uitdroogt.
- spuit de randen van het gat goed nat voor hechting.
- prik/tril met een stok na het storten in het mengsel om de luchtbellen eruit te krijgen.
Belangrijk om te weten; beton droogt niet maar hard chemisch uit. Laat je beton echt opdrogen dan wordt het minder hard en gaat het snel weer kapot. Om chemische uitharding te krijgen leg je dus folie onderin je gat en de bovenkant dek je ook af. Dat kan je doen met folie of een plank. De bovenkant voor 2 tot 3 dagen voorzichtig nat sproeien is ook aan te raden met deze temperaturen en droogte.
In principe is beton na het storten al wat grof van zichzelf bovenop. Door het trillen wordt het al wat vlakker. Maar wil je het echt glad hebben dan moet je toch vlinderen of afstrijken. Maar in een stal is getrild beton van zichzelf al stroef genoeg. Er komt altijd een glad toplaagje op te staan maar dat is overtollig water wat naar boven komt en weer weg trekt. Het eindresultaat is dan altijd grover dan het in eerste instantie lijkt.