Stalling omgeving Zwolle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BaileyBruno
Berichten: 59
Geregistreerd: 20-11-13

Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 00:47

Hallo Bokkers,

Over een aantal maanden is het zover dan begin ik mijn eigen stal. _/-\o_
Met ruimte voor een paard of 20
Een stapmolen voor 6 paarden en een 20/60 buiten bak en een 20/40 binnen bak (buitenbak altijd te gebruiken)
Een longeerbak en diverse paddocks en wat weiland
Boxen zijn voorzien van een luik naar buiten en ruim en licht opgezet.
Paarden komen minimaal 5 uur buiten en hebben vrijwel altijd toegang tot ruwvoer.(zowel buiten als op stal)
Er word elke dag gemest en schoon stro in de stallen gegooid en ze worden buiten gezet door mijzelf en binnnen gehaald door mijzelf.
Hengsten zijn welkom en eigen smid en instructie is ook welkom.
Kantine aanwezig en ruime zadelkasten aanwezig en ik woon zelf ook op het terrein.

In de winter krijgen de paarden 3 x daags hooi of kuil. En 3 x daags muesli/brok (eigen voer mag)
Hooi gaat in een redelijk groot net en die vul ik zelf en die hang ik ook 3 x daags op in de stal en of buiten in de paddock of wei indien nodig (groter net is een optie tegen een kleine bijbetaling)
Langer buiten of voer zonder hooinet is in overleg zeker een optie.
Kortom je komt puur voor je paardje en er kan veel in overleg.

Mijn vraag wat vind jij het belangrijkste voor jou keuze bij een stal?
En wat zou je er voor over hebben in de regio van Zwolle en omgeving.

Ik vraag om tips en informatie.
Val me niet aan op iets anders.
Het is voor mij ook nieuw, dus veel zal uiteidenlijk ook veranderen met de tijd.
*\o/*

nile
Berichten: 57
Geregistreerd: 05-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 02:33

Super initiatief, er is echt gebrek aan moderne en kwalitatief goede pensionstalling in deze regio.

Wensenlijstje
(Evt tegen meerprijs) hooi ipv voordroog, onbeperkt, zelf mogen bijpakken.
Buitenluik mag ook in de winter open blijven of uitloopbox (verharde uitloop).
Naar keuze in de zomer ‘s nachts naar binnen (niet 24/7 in het gras).
Buiten ruwvoer niet van de grond voeren.
Mogelijkheid buitengang individueel/ in koppels ipv grote groep.
Mogelijkheid langer buiten dan 5 uur.
Stallen met stro, dagelijks mesten (of zelf mogen doen).
Verantwoord weidebeheer, mesthoop niet over eigen land uitrijden, schoonhouden, geen overbegrazing of kniediep in de modder.
Ruime openingstijden, ook op zondag open.
Afspraken kunnen maken en die ook nakomen op lange termijn.

Incl binnen/buitenzetten, uitmesten en onbeperkt hooi €275-300 per maand.
NB ik lees zelfs een binnenbak, dan zou €325 ook heel redelijk zijn.

Succes!

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 06:22

Een weekje geleden heb ik mijn 2 paarden verhuisd naar een stal in de omgeving van zwolle.

Mijn eisen waren:
Veel buiten zowel zomer en winter zeker minimaal 8 tot 10 uur buiten
S'nachts op stal
Veel goede kwaliteit ruwvoer
7 dagen in week welkom
Ruime stallen
Goede bak met verlichting en mogelijkheid om te longeren.
Volpension mogelijk

De graag maar niet perse nodig
Fijne uitrijmogelijkheden is mooi.
Trailerstalling is fijn
Sanitaire voorziening
Zadelkast mogen plaatsen of al hebben

Tussen de 200 en 250 betaal ik nu en bij de vorige stal ook. Binnenbak erbij 300.

Je stal klinkt al wel mooi hoor. Ik zou op wat ik zo hoor best bij je willen staan als de paarden ruim buiten komen. Er is hier in de buurt nog wel vraag naar stallen met de mooie faciliteiten en veel buiten.

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:34

Het enige waar ik over zou vallen is het 5 uur per dag naar buiten, dat vind ik net wat te weinig. Bij mijn stalling gaan ze 8 uur naar buiten en dat vind ik al echt het minimum, ook in de winter. Verder zou ik het ook belangrijk vinden dat mijn paard in een groep komt en niet alleen staat buiten.
Stapmolens ben ik ook niet zo happig op, in de praktijk merk ik dat die vaak gebruikt worden ter vervanging van naar buiten gaan: alles is nat dus maar even een uurtje in de stapmolen.

Ik betaal nu €300 voor een soortgelijke stal. Hier zijn ook goede uitrijmogelijkheden waar ik wel echt meer voor wil betalen. Trailerstalling zit daar ook bij in.
Verder klinkt het erg goed, succes!

BaileyBruno
Berichten: 59
Geregistreerd: 20-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 10:40

Wat een leuke en en behulpzame tips.
Bedankt.

Ik ben zelf ook geen heel groot fan van een stapmolen( Maar goed hij staat er en menig mens gebruikt hem toch regelmatig)

Ja ik wil zelf ook zeker meer dan 5 uur buiten maar pratijk zal leren of dat ook haalbaar is op deze plek en mocht dat zo zijn dan komen ze zeker meer buiten(hangt een beetje van de eisen van de klant af)

Maar het is dus zo dat er best vraag is naar (luxe) stalling in Zwolle?

En qua openingstijden dacht ik aan 8 tot 22 uur en weekend van 8 tot 20 uur en zondag ook gewoon open.
Mocht je vanwege een wedstrijd eerder of later moeten komen is dat geen probleem.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:47

Er is zeker vraag naar!
Ik zit zelf in Hattemerbroek. Een paddock paradise met binnenbak. Dus 24/7 buiten, maar er zijn wel boxen voor zieke paarden, of om je paard na het rijden even in te zetten.
Kantine, warme paardendouche, buitenbak, binnenbak, longeer bak, allemaal aanwezig. Paarden krijgen hooi (geen voordroog). 2x per dag voeren en de groepen zijn ingedeeld onder andere op dieet behoefte (de ene groep krijgt meer dan de andere). Ook hebben we weiland voor de paarden die dat mogen.

Kost 350 euro.

Maar ik vind zelf 5 uur buiten te weinig. En is je land goed genoeg om dit ook in de winter te realiseren zonder dat ze in diepe blubber staan?
Ik ben wel benieuwd naar je locatie trouwens!

MarliesV

Berichten: 15198
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:51

Ik zou hier ook prima willen staan, alleen die 5 uur is mij ook te weinig.

Minimaal 8 uur per dag, in de zomer bij voorkeur langer is hier wel een eis.

Heb je alleen land, of ook paddocks waar ze in kunnen? Want in deze omgeving, in de winter op gras is niet te doen, dat lopen ze aan blub meestal.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:53

Voor deze regio is 5uur opvallend weinig. Op veel plekken is het zelfs normaal dat ze in de zomer 24/7 buiten staan.

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:19

5 uur naar buiten is voor die regio erg weinig. En ben je bekend met de regio en daarmee dus de bodem waarop je het gaat aanbieden? Gewoon 20 paarden naar buiten gooien als het nat is zit er in die regio niet in.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:31

Chiren schreef:
5 uur naar buiten is voor die regio erg weinig. En ben je bekend met de regio en daarmee dus de bodem waarop je het gaat aanbieden? Gewoon 20 paarden naar buiten gooien als het nat is zit er in die regio niet in.



Nee precies! Op onze stal worden de bodems tot op 1,5 meter diepte geleerd (is 3 jaar geleden gebeurd en dit jaar moeten sommige plekken alweer), en dan heb je ook in de winter droog land. Maar dat is wel hartstikke duur, dus moet je wel meeberekenen in je stallingsprijs. Daarom is mijn stal iets duurder, maar mijn paard staat 24/7 buiten met droge voeten. En een binnenbak. Ook heel fijn in de winter!

BaileyBruno
Berichten: 59
Geregistreerd: 20-11-13

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 12:55

Er is uiteraard onderzoek gedaan naar van alles
Maar pratijk blijft altijd anders.
Lees aub verder dan zie je dat ik zeg dat langer dan 5 uur zeker reeel is
Er zijn paddocks en land.
Foto's kan ik helaas nog niet plaatsen omdat het nog niet officeel van mij is en ik wacht daar nog heel even mee.
Bedankt voor de tips en het meedenken.

Het ruimer buiten zetten ben ik zeker voor hoor.
Dus ik zal daar goed over nadenken hoe en wat ik dat het beste kan doen. (Maar dat komt goed)

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:01

Klinkt mij heel goed in de oren! Afhankelijk van de hoeveelheid weidegang en het formaat van de stallen, zou ik daar zo tussen de 400 en 500 euro voor neerleggen

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:01

Er is zeker vraag naar in deze omgeving, maar ik ga met bovenstaande mee: voor 5 uur buiten zou ik niet eens komen bezichtigen.
Ik heb ontzettend lang gezocht naar een fijne plek in de omgeving van Zwolle waar de paarden genoeg buiten komen (ook in de winter) en meerdere plekken geprobeerd en bezocht, maar heb ze nu weer op een uur rijden staan terug bij mijn ouders.
Dus als ze ideale stal zich ineens toch voordoet, heb ik zeker interesse.

Wat ik belangrijk vind in een stalling:
- veel buiten, ook in de winter
- in een kudde, dus niet alleen of in tweetallen
- grote wei waar ze echt goede sprietjes kunnen trekken. Geen postzegel paddocks.
- 3-4x per dag hooi (indien nodig bijgevoegd op het land)
- ik zou 1x daags kracht voer voldoende vinden, maar niet erg als die wel 2x is
- longeerbak is grote pre! Net als goed begaanbare buitenbak, binnenbak is luxe maar zeker erg fijn!
- ik zou graag in de buurt van het bos zitten, ik weet niet waar de stalling is maar bv Hattem/Heerde omgeving heeft mijn voorkeur
- volpension
- liever kleine stal (Max 20 paarden)

Het klinkt bij jou dus super goed, op de tijd buiten na!

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:04

de vraag is ook, hoeveel weiland is er dan? Want met 20 paarden moet je een behoorlijke lap grond hebben. En paddocks? Hoeveel? Formaat postzegel of een fatsoenlijke oppervlakte waar meerdere paarden normaal in kunnen bewegen?

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:11

Langer buiten in de zomer. In de winter vind ik 5 uur prima.
Ik vraag me ook af hoeveel ruimte er precies is. Voor 20 paarden heb je aardig wat nodig. Komen ze in groepen? Ik zou kleine groepjes waarderen.

BaileyBruno
Berichten: 59
Geregistreerd: 20-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 13:13

Kinke schreef:
de vraag is ook, hoeveel weiland is er dan? Want met 20 paarden moet je een behoorlijke lap grond hebben. En paddocks? Hoeveel? Formaat postzegel of een fatsoenlijke oppervlakte waar meerdere paarden normaal in kunnen bewegen?


Er is voldoende : :D
Laatst bijgewerkt door BaileyBruno op 27-05-20 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyBruno
Berichten: 59
Geregistreerd: 20-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 13:14

Cioccolato schreef:
Langer buiten in de zomer. In de winter vind ik 5 uur prima.
Ik vraag me ook af hoeveel ruimte er precies is. Voor 20 paarden heb je aardig wat nodig. Komen ze in groepen? Ik zou kleine groepjes waarderen.


Groepen is een optie maar ligt ook aan de paarden en medemens natuurlijk.
Maar mijn voorkeur gaat daar wel naar uit.

Koekie73

Berichten: 2671
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:21

Ik ben ook al lang op zoek naar fijne stalling in Zwolle. Onze pony staat nu in Ommen, omdat ik juist best wat eisen heb:

- Minimaal 8 uur buiten op de wei met voldoende bewegingsruimte (geen kleine paddock)
- onbeperkt ruwvoer (pony met maagzweren)
- binnen- en buitenbak
- springmateriaal
- eigen instructie ed. mogen laten komen
- eigen brok mogen voeren
- binnen/buiten zetten
- elke dag stal netjes gemest
- ruimte voor trailer

Wij hebben dit nu allemaal voor 270 euro. Niet te grote stal maar wel gezelligheid. Het probleem vd stallingen dichterbij Zwolle vond ik tot nu toe: veel te weining buiten, buiten zonder ruwvoer, uberhaupt te weinig ruwvoer. Meer dan 280 euro zou ik ook niet betalen als ik in Zwolle zou vinden wat ik nu heb in Ommen.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:29

DreamGuide schreef:
Klinkt mij heel goed in de oren! Afhankelijk van de hoeveelheid weidegang en het formaat van de stallen, zou ik daar zo tussen de 400 en 500 euro voor neerleggen


Jij komt vast niet uit de omgeving :+

Ik heb nu hetzelfde qua stalling in omgeving Deventer. Binnen en buitenbak. Wel 8 uur buiten met hooi op de paddock of op de wei. Kleinschalig, direct aan een ruiterpad. Ik betaal 290 pm. Meer dan 300 euro zou ik ook niet betalen.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:35

DreamGuide schreef:
Klinkt mij heel goed in de oren! Afhankelijk van de hoeveelheid weidegang en het formaat van de stallen, zou ik daar zo tussen de 400 en 500 euro voor neerleggen


Poeeeh, weet niet waar jij staat maar dat is wel extreem voor deze regio, daar zou ik geen enkele stal hier voor gaan bezichtigen..

@TS, ik vind wel dat je een beetje defensief reageert op serieuze vragen zeg.

Maargoed, om je vraag te beantwoorden: ik zou alleen komen kijken als er in de zomer 24/7 weidegang in goed samengestelde groepen mogelijk is, ofwel dat ze de hele dag bij daglicht buiten staan (dus van 7 uur sochtends tot 22 uur savonds). En dan wel op een groot perceel zodat ze echt kunnen rennen met goed gras. In de winter mogelijkheid tot onbeperkt hooi, en ik wil geen gezeur krijgen als ik zelf wil bijpakken. Droge voeten in de winter, ook buiten, minstens bij daglicht buiten (van 8 tot 17 uur) op paddocks groter dan een postzegel (minimaal rijbakformaat) in dezelfde vaste groepen en met onbeperkt ruwvoer (evt beperkt met slowfeeder of schraler hooi). Gezellige open sfeer, een goed gevoel bij de pensionhouder vind ik eigenlijk het belangrijkst, ik wil het idee hebben dat ik serieus word genomen en ze luisteren naar hoe ik vind dat er voor mijn paard gezorgd moet worden, en dat dat overlegd kan worden. Verder vind ik kwaliteit van het hooi belangrijk. Voor mezelf vind ik een goed berijdbare bak fijn, liefst met licht waar ook in gelongeerd, gesprongen etc mag worden. En nog belangrijker dan dat: goede uitrijmogelijkheden. Verder wil ik mijn eigen dierenarts, instructie hoefsmid, bijrijder etc kunnen kiezen. En ik zou verder ook niet op een manege willen staan.

Ik zou hier rond de 200 voor over hebben, 250 a 275 als er ook een mooie binnenbak is. Bij 24/7 buiten in de zomer moet de wel prijs omlaag. Ik zou bereid zijn bij een wat lagere prijs extra bij te leggen voor hooi, zolang echt veel en goed ruwvoer maar bespreekbaar is en hier niet op gekort wordt.

BaileyBruno
Berichten: 59
Geregistreerd: 20-11-13

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 13:54

Bedankt voor de reacties en wie weet tot ziens.
Ik heb mede dankzij jullie een nog duidelijker beeld gehad over hoe en wat en ga er zeker mee aan de slag.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:10

Wat voor mij van belang is (onafhankelijk van de regio) :
- ruime boxen, bij voorkeur 4x4, maar zeker niet kleiner dan 3.5x3.5
- 's nachts op stal (eventueel in de zomer bij hitte overdag op stal en 's nachts buiten)
- zomer en winter weidegang op grote weide, dus voorkeur dat de paarden in 1 groep buiten gaan. In de winter een paar uurtjes, in de zomer de hele dag.
Bij 20 paarden denk ik dan aan ongeveer 7ha weiland
- schuilstal op de weide
- als er hooi gevoerd wordt liefst op stal
- uitrijmogelijkheden zonder eerst via een drukke weg te moeten.
- binnen- en buitenbak zijn prettig maar niet het belangrijkste
- ruime openingsuren

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:18

Misschien handig om na te denken wie precies je doelgroep is. Ik zie alleen in dit topic al zoveel verschillende wensen voorbij komen. Richt je je op sport/wedstrijdruiters ( denk dan aan trainingsfaciliteiten, goede bodems, niet te veel pensionklanten zodat de baan niet altijd vol is, evt trailerstalling, etc) of meer op recreatieve ruiter ( 24/7 buiten aanbieden, uitrij mogelijkheden ). En daarmee wil ik niemand in hokjes duwen. Begrijp me niet verkeerd.

Ik woon zelf in Raalte en heb mijn paard in Marienheem staan omdat daar betere faciliteiten zijn. Ik weet niet waar je in Zwolle precies gaat zitten. Maar zover ik weet is er we veel vraag in deze regio, maar is dit heel afhankelijk van je stalprijs.

BaileyBruno
Berichten: 59
Geregistreerd: 20-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 14:20

DewiFoto schreef:
Misschien handig om na te denken wie precies je doelgroep is. Ik zie alleen in dit topic al zoveel verschillende wensen voorbij komen. Richt je je op sport/wedstrijdruiters ( denk dan aan trainingsfaciliteiten, goede bodems, niet te veel pensionklanten zodat de baan niet altijd vol is, evt trailerstalling, etc) of meer op recreatieve ruiter ( 24/7 buiten aanbieden, uitrij mogelijkheden ). En daarmee wil ik niemand in hokjes duwen. Begrijp me niet verkeerd.

Ik woon zelf in Raalte en heb mijn paard in Marienheem staan omdat daar betere faciliteiten zijn. Ik weet niet waar je in Zwolle precies gaat zitten. Maar zover ik weet is er we veel vraag in deze regio, maar is dit heel afhankelijk van je stalprijs.


Dit vind ik een heel goed idee van je.
Hier ga ik zeker over nadenken.
Heel erg bedankt *\o/*

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:17

BaileyBruno schreef:
Er is uiteraard onderzoek gedaan naar van alles
Maar pratijk blijft altijd anders.
Lees aub verder dan zie je dat ik zeg dat langer dan 5 uur zeker reeel is
Er zijn paddocks en land.
Foto's kan ik helaas nog niet plaatsen omdat het nog niet officeel van mij is en ik wacht daar nog heel even mee.
Bedankt voor de tips en het meedenken.

Het ruimer buiten zetten ben ik zeker voor hoor.
Dus ik zal daar goed over nadenken hoe en wat ik dat het beste kan doen. (Maar dat komt goed)


Ik heb zeker gelezen dat langer dan 5 uur naar buiten een eventuele mogelijkheid is, maar aangezien je de investering nog niet gedaan hebt leek het mij een goede waarschuwing dat ik, als je alleen 5 uur zou kunnen bieden, goed zou nadenken of ik niet verder zou willen zoeken naar een ander object. 5 uur in de winter zou nog geaccepteerd worden maar in de zomer minimaal 8 uur en vrijwel altijd mogelijkheden tot 24/7.

Wat ik zelf zou willen als paardenhouder is meer voermomenten of altijd de beschikking tot ruwvoer.

Gaat het om het object met de vijver overigens?