Maartje_M schreef:Riet staat hier aan de kant en eten ze graag. We hebben een wilg en lindes maar die laatste moeten nog wat groeien voor ze door de paarden gesnoeid mogen worden. Ik wil ook nog heel graag haag zetten voor ze maar dat is nog even een discussie thuis
Munt ga ik ook zetten, dat heb ik in de tuin en daar kruipt het als een malle rond. Brandnetels staan ook regelmatig op het menu. Ik wil in de paddock een divers menu kunnen aanbieden en dan voorlopig op de weide gewoon gras, want dat duurt volgens mij heel lang voor daar variatie echt opkomt
Leuk!
Bij ons moet de wilg nog vanaf niks groeien. Heb er 20 neergezet, maar niet alles zal het doen. De Els slaat goed aan, net als de vlieren, walnooit en kornoelje.
De kruiden hebben we dus apart. Ik heb een normale wei en een kleine wei. Die kleine wilde ik eerst als kruiden wei, maar ik wil het vanwege weinig wei en veel paarden ook rust kunnen geven en om en om weiden.
Misschien gooi ik er in het najaar nog een kruiden mix over. Had al even diverse opgezocht van bio ron onder andere.
Op de heuvel staat dus per vak wat ik noemde; munt, zwarte bes, citroenmelissen, salie, tijm en echinachea. 1 salie stond iets te dicht bij gaas aan de beneden kant en was al aangevreten, dus dat lusten ze 
Op onze vorige plek hadden we een mooie grote Linde die stond als een parasol en werd keurig van onderaf gesnoeid. Ik ga proberen wat grotere Lindes te kopen in het najaar. We waren nu te laat en wilde de kwekerij ze niet meer verkopen.
Rosenbottels wil ik ook graag.
Wij hebben een pp en het is vrij kaal nu, omdat we een grote haag moesten verwijderen en we zandpaden hebben etc. De meidoorn komt om de vormen aan te geven en wat groen extra natuurlijk. Vind ik mooier dan palen en koord op sommige plekken.
Het is ook goed voor de vogeltjes 
Riet hebben we nog niet, want we zijn nog niet happy met de poel. Wel water plantjes en zag dat die ook goed aanslaan. Maar staan achter gaas. We hebben het diepste deel afgezet achterin en daar de planten. Riet mag van achter naar voren groeien. Teveel riet wil ik niet voor mn hb gevoelige.
Overigens hebben we daar ook naar gekeken. De vlieren staan tegenover de grote ingang van de schuilstal, omdat het goed tegen beestjes is.