Solarium in smalle ruimte

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eclare

Solarium in smalle ruimte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 22:44

Hoi,

ik heb geprobeerd te googlen en de zoekfunctie te gebruiken maar kwam hier niet verder mee.
Wij zijn bezig met verhuizen naar een plek met stallen bij huis. Nu blijkt het solarium wat er hing niet helemaal meer te werken. Dit waren 2 infrarood ''strips'' die aan de zijkant hingen in de wasplaats. Een solarium daar ophangen is lastig door de boiler, slang en het feit dat het een erg hoog plafond is en een solarium niet waterdicht is. Het liefst heb ik hem op een andere plek maar ik wil er het liefst geen andere ruimte voor opgeven.

Nu heb ik op meerdere stallen gewerkt en gestaan waar een redelijk smalle (door)gang werd gebruikt voor een solarium. Hier heb ik er wel een mogelijkheid namelijk. De gang is +-1.25 cm breed en op het smalste indraaipunt +-1.10cm. Denken jullie dat dit kan? Het paard zal vanzelfsprekend er achteruit in moeten lopen. Het moet ook door klanten gebruikt worden. Hebben jullie hier ervaring mee en/of misschien tips? Hoe breed is bij jullie de ruimte?

Dandelion2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:50

Afbeelding
Hoi! Ik heb net mijn solarium na een verbouwing opnieuw opgehangen, eerder hing het in een doorgang, nu een ‘schot’ laten maken ervoor. Dit is 1.20 breed, paard moet achteruit inparkeren maar dat is geen probleem :o

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 16:38

Dandelion2 schreef:
[ [url=m/nimNUi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoi! Ik heb net mijn solarium na een verbouwing opnieuw opgehangen, eerder hing het in een doorgang, nu een ‘schot’ laten maken ervoor. Dit is 1.20 breed, paard moet achteruit inparkeren maar dat is geen probleem :o

Ah kijk super! En met indraaien denk je dat 10 cm minder ook wel kan?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:44

Dandelion2 schreef:
[ [url=m/nimNUi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow... wat ziet dit er gelikt uit.
Gaaf hoor!

Dandelion2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:32

Dank je Knert :) . Het solarium is inmiddels derdehands, misschien herkent iemand m nog haha.
Iets minder breed lukt wel maar ik heb wel ruim 1,5 meter aan de voorzijde om achteruit in te steken. Ik denk dat het vooral gewenning is, als ze eenmaal weten wat de bedoeling is gaat het prima. Wel fijn als je er een soort ‘gang’ voor hebt, dat houdt de warmte lekker in de ruimte. Dat heb ik nu iets minder maar helemaal dicht maken vond ik in dit geval minder mooi.