Camera bewaking voor wei zonder stroom en wifi, help?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Camera bewaking voor wei zonder stroom en wifi, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 13:31

Door de corona maatregelen lopen er veel meer mensen als gewoonlijk over de dijk langs de wei.
Helaas heb ik een pony die dat fantastisch vind en bij iedereen gaat staan bedelen. En de meeste mensen vinden het dus erg leuk om haar te voeren of zelfs te verzorgen zonder toestemming.
Elke keer als ik er ben moet ik meerdere mensen aanspreken dit niet te doen, ook heb ik al bordjes maar dit helpt niets.

Daardoor ben ik dringend opzoek naar een camera om de wei in de gaten te kunnen houden zodat ik op drukke momenten meer aanwezig kan zijn.
Het zou om een bereik van 50m gaan waar ik toezicht op wil houden. Er is geen stroom of internet dus de camera zou oplaadbaar of op batterijen moeten werken met een sd kaart. Qua prijs dacht ik rond €100.
Hiermee kom ik voornamelijk op wild camera's maar die nemen op bij beweging en dat is er natuurlijk heel de dag dus ik weet niet of het dan werkt?
Heeft iemand een soortgelijke situatie en een camera die hier goed bij past?

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:32

Wat wil je ermee bereiken?

Dat je ziet wat er gebeurt?
Er iets aan doen kan je op dat moment toch niet.
Enkel terug kijken wie er wat voert...

Of ga je dan elke x als het druk is die kant op?
Ook zit je met de avg wet en mag je geloof ik niet zomaar filmen overal.

Wellicht is een betere oplossing een draad spannen enkele meters de wei in vanaf de afrastering. Dan kan je paard iig niet meer bedelen.

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 13:35

Veel mensen komen dagelijks op het schijnt vaste tijden, zo kan ik de "pakkans" vergroten. Een draad spannen is een optie maar op het moment vinden mensen het ook normaal om het hek in te gaan en de pony te poetsen en voeren.
Ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet maar ben erg bang dat ze iets giftigs gevoerd krijgt, daarnaast heeft de pony overgewicht en probeer ik haar juist af te laten vallen.
Edit: Ook hoop ik dat een camera afschrikt omdat er ook aangegeven staat om niet te voeren.

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Camera bewaking voor wei zonder stroom en wifi, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:37

Eventueel een dummy camera?

Anders zou je een wildcamera moeten nemen. Maar om reallife mee te kijken heb je toch echt een verbinding nodig.

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Re: Camera bewaking voor wei zonder stroom en wifi, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 13:41

Ja helaas gaat life niet lukken inderdaad. Dummy is het overwegen waard. Toch vind ik het wel prettig als ik weet wat er gebeurd als ik er niet ben. Er zijn regelmatig dingen die niet kloppen dus ik zou het prettig vinden als ik de mensen die in de wei komen ook een keer kan betrappen.
Een wildcamera kan dan in principe ook de hele dag opnemen? Aangezien er heel de dag wel beweging is.

tamary

Berichten: 29200
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:42

Slot op je hek en bordje verboden toegang voor onbevoegden. Dan heb je juridisch tenminste wat te zeggen.
Verder je stroom er zo opzetten dat er aan komen, over het hek leunen niet leuk is. Zorg wel voor waarschuwingsbord schrikdraad (wettelijk verplicht). Camera kan je niks mee, Goede klap stroom en dus lik op stuk beleid zal nog je beste optie zijn.

Fifo
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:43

Bordjes ophangen dat pony gevaarlijk is en bijt? :7 :D

kinel
Berichten: 2189
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:49

Dream Up wij hebben sinds kort in onze wei een wildcamera en een dummie camera hangen. Daar ze ook bij ons in de wei zijn geweest en kippen uit de ren gestolen hebben en draad kapot geknipt. Gelukkig verder niks met de paarden gebeurd.
Maar ook gewoon om te kijken of er iets geks gebeurd of dat er iemand in de wei komt.
Ik heb nog een wildcamera over die kun je evt overnemen as je wilt. Stuur maar Pb bij interesse.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Camera bewaking voor wei zonder stroom en wifi, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:53

Je wei dusdanig inrichten dat ze er niet in kunnen komen zonder flink stroom te vangen. Hekken op slot, evt stroom op het hek zetten tegen erover klimmen.

Myfairytale
Berichten: 5397
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Camera bewaking voor wei zonder stroom en wifi, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:59

Hoe komen de mensen de wei in? Ik zou dat eerst proberen aan te pakken.

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 14:03

Bordje en slot zijn er, over het hek wordt gewoon geklommen/gestapt. Stroom zou dan wellicht helpen inderdaad maar dan heb ik nog de mensen die hun zakken over het hek leeg gooien niet. Dubbel hek en sluis zou dan misschien helpen maar heb ik liever niet, het gaat dan om een aanzienlijk deel wat "onbruikbaar" is van de wei.

De bordjes van een gevaarlijke pony heb ik niet, dacht nog wel aan bordjes dat de pony schurft heeft misschien helpt dat :+.

Wat erg Kinel, ik vind het onbegrijpelijk dat mensen niet van andermans dieren af kunnen blijven. Natuurlijk vind ik het niet erg als er over het hek geaaid of geknuffeld wordt, pas stonden er ook meisjes allemaal foto's met de pony te maken. Geen probleem, maar blijf achter het hek en voer niet. Helaas blijkt dit zelfs voor volwassenen niet vanzelf sprekend. Ik stuur je een pb'tje.

Anoniem

Re: Camera bewaking voor wei zonder stroom en wifi, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:06

Ik denk niet dat je het met camera's gaat oplossen je weet dan alleen dat er mensen komen en misschien wie.

Ik zou er eerder voor zorgen dat ze niet meer bij de pony kunnen komen als jij er niet bent.

tamary

Berichten: 29200
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:10

DreamUp schreef:
Bordje en slot zijn er, over het hek wordt gewoon geklommen/gestapt. Stroom zou dan wellicht helpen inderdaad maar dan heb ik nog de mensen die hun zakken over het hek leeg gooien niet. Dubbel hek en sluis zou dan misschien helpen maar heb ik liever niet, het gaat dan om een aanzienlijk deel wat "onbruikbaar" is van de wei.

De bordjes van een gevaarlijke pony heb ik niet, dacht nog wel aan bordjes dat de pony schurft heeft misschien helpt dat :+.

Wat erg Kinel, ik vind het onbegrijpelijk dat mensen niet van andermans dieren af kunnen blijven. Natuurlijk vind ik het niet erg als er over het hek geaaid of geknuffeld wordt, pas stonden er ook meisjes allemaal foto's met de pony te maken. Geen probleem, maar blijf achter het hek en voer niet. Helaas blijkt dit zelfs voor volwassenen niet vanzelf sprekend. Ik stuur je een pb'tje.

Ziekte bordjes werken niet. Mensen die denken dat ze wat mogen, worden daar spontaan analfabeet van/besluiten dat dat niet voor hen geldt.
De lol/aantrekkelijkheid moet er van af en dat begint met een rotklap stroom helaas.

Voor het leegkiepen van zakken voer kan je nog het beste aangifte doen bij de politie van een milieudelict (nl afval dumpen). Met de rest doen/kunnen ze weinig.

Myfairytale
Berichten: 5397
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:10

DreamUp schreef:
Bordje en slot zijn er, over het hek wordt gewoon geklommen/gestapt. Stroom zou dan wellicht helpen inderdaad maar dan heb ik nog de mensen die hun zakken over het hek leeg gooien niet. Dubbel hek en sluis zou dan misschien helpen maar heb ik liever niet, het gaat dan om een aanzienlijk deel wat "onbruikbaar" is van de wei.

De bordjes van een gevaarlijke pony heb ik niet, dacht nog wel aan bordjes dat de pony schurft heeft misschien helpt dat :+.

Wat erg Kinel, ik vind het onbegrijpelijk dat mensen niet van andermans dieren af kunnen blijven. Natuurlijk vind ik het niet erg als er over het hek geaaid of geknuffeld wordt, pas stonden er ook meisjes allemaal foto's met de pony te maken. Geen probleem, maar blijf achter het hek en voer niet. Helaas blijkt dit zelfs voor volwassenen niet vanzelf sprekend. Ik stuur je een pb'tje.


Wellicht een ideetje;
Wij hebben ook een hek, maar daarboven nog een lint met stroom, dus daar kunnen ze niet overheen klimmen.

Edit: wij hebben een lint met daaraan een poortgreep, zodat we er zelf ook makkelijk door kunnen.
Maar om te voorkomen dat een of andere dwaas bedenkt dat ie die open kan doen, hebben we een klein dun stroomdraadje van ons brede lint doorverbonden naar de poortgreep.
Poortgreep kan dus niet los, zonder dat draadje eraf te halen. En op dat draadje staat... jawel stroom. ;)
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 22-05-20 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:10

Mijn merrie heeft een slokdarmverstopping opgelopen door het voeren van lang gras over de draad.
Ik heb toen bordjes gemaakt met "gelieve niet te voederen, pony met diabetes". En dit werkte (voor hoe ver ik het zag) toch heel goed omdat dit voor mensen iets herkenbaar is.

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 14:16

Marije_1997 schreef:
Ik denk niet dat je het met camera's gaat oplossen je weet dan alleen dat er mensen komen en misschien wie.

Ik zou er eerder voor zorgen dat ze niet meer bij de pony kunnen komen als jij er niet bent.

Dat zou het best zijn maar het dubbele hek en sluis heeft niet mijn voorkeur door ruimte verlies.
Met camera's zal ik het misschien niet 100% oplossen maar dan heb ik wel wat meer zekerheid wat er gebeurd. Nu is het ook al voorgekomen dat me verzekerd werd dat bepaalde mensen niet in de wei kwamen tot ik er via omwonende achter kwam dat dit wel zo was. De omwonende houden ook een oogje in het zeil en laten het weten als ze iets zien maar die kijken er ook zeker niet hele dagen op uit. Ik weet nu ook niet of deze mensen nog steeds in de wei komen en zou ze graag kunnen confronteren als ik wat zekerheid heb.


Luca03 schreef:
Mijn merrie heeft een slokdarmverstopping opgelopen door het voeren van lang gras over de draad.
Ik heb toen bordjes gemaakt met "gelieve niet te voederen, pony met diabetes". En dit werkte (voor hoe ver ik het zag) toch heel goed omdat dit voor mensen iets herkenbaar is.

Dat kan ik zeker proberen, ik heb het idee dat de meeste mensen het niet rot bedoelen en zo snappen ze misschien dat het niet handig is inderdaad. Wat sneu van je merrie :(:)

Het hogere lint stroom erbij gecombineerd helpt dan misschien al voldoende.

Dank voor het meedenken iedereen!

Anoniem

Re: Camera bewaking voor wei zonder stroom en wifi, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:25

Is het niet een optie om een deel van de wei af te zetten waar de pony dat staat als jij er niet bent, waar mensen moeilijk kunnen komen. En dat wanneer je er bent je de pony de hele wei geeft?

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:30

Luca03 schreef:
Mijn merrie heeft een slokdarmverstopping opgelopen door het voeren van lang gras over de draad.
Ik heb toen bordjes gemaakt met "gelieve niet te voederen, pony met diabetes". En dit werkte (voor hoe ver ik het zag) toch heel goed omdat dit voor mensen iets herkenbaar is.


Precies, ook al is het niet zo, benoem een ziekte. Dit was bij mij ook het enige wat hielp. Schijnbaar hebben mensen daardoor beter het besef dat hun voergewoonte vervelende consequenties heeft.

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Re: Camera bewaking voor wei zonder stroom en wifi, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:47

Voor als je live mee wil kunnen kijken, zou je een 4G camera met zonnecel kunnen plaatsen.
Via Alie Express al zo rond de 100 euro te verkrijgen. Ze zijn er zelfs met 2 weg spraak, kun je de mensen meteen aanspreken op hun gedrag.

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 15:06

Marije_1997 schreef:
Is het niet een optie om een deel van de wei af te zetten waar de pony dat staat als jij er niet bent, waar mensen moeilijk kunnen komen. En dat wanneer je er bent je de pony de hele wei geeft?

Hmm is wel een optie om te overwegen.


JMJ schreef:
Voor als je live mee wil kunnen kijken, zou je een 4G camera met zonnecel kunnen plaatsen.
Via Alie Express al zo rond de 100 euro te verkrijgen. Ze zijn er zelfs met 2 weg spraak, kun je de mensen meteen aanspreken op hun gedrag.

Dat zou fantastisch zijn. Alleen met Alie ben ik dan wat bang voor brandgevaar. Dus dan zou ik eventueel wat meer uit willen geven, ga ik zo even naar zoeken.

kinel
Berichten: 2189
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:27

Myfairytale schreef:
Hoe komen de mensen de wei in? Ik zou dat eerst proberen aan te pakken.

Hier hebben we schapengaas als omheining. En die hebben bovenste draad gewoon kapot geknipt en draad omlaag geduwd.

Myfairytale
Berichten: 5397
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:03

kinel schreef:
Myfairytale schreef:
Hoe komen de mensen de wei in? Ik zou dat eerst proberen aan te pakken.

Hier hebben we schapengaas als omheining. En die hebben bovenste draad gewoon kapot geknipt en draad omlaag geduwd.


Verschrikkelijk! Kapot geknipt ook serieus... je zou dat soort figuren toch!
En draadje erboven met stroom? Of had je dat ook?

Jasia

Berichten: 6756
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:09

Ik heb een reolink go waarmee ik mijn paarden 24/7 op afstand in de gaten kan houden. De camera is opzegbaar, eventueel met zonnepaneel en er zit een simkaart in voor internet.
Helaas wel een stuk duurder dan 100 euro, maar ik vind hem elke cent al waard.

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 06:27

Jasia schreef:
Ik heb een reolink go waarmee ik mijn paarden 24/7 op afstand in de gaten kan houden. De camera is opzegbaar, eventueel met zonnepaneel en er zit een simkaart in voor internet.
Helaas wel een stuk duurder dan 100 euro, maar ik vind hem elke cent al waard.

Dat ziet er echt perfect uit, zie ook dat de accu lang mee gaat dus dan is een zonnepaneel niet eens echt nodig denk ik. De camera is opzegbaar? ik kan niet vinden dat er een abonnement voor nodig is? Op de sim kaart na mits niet prepaid.
En er is heel de dag beweging door de dieren natuurlijk, heb je dan onbeperkt internet nodig of verbruikt die alleen internet als je kijkt?

Jasia

Berichten: 6756
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Camera bewaking voor wei zonder stroom en wifi, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:08

De camera moet je kopen, dus is geen abonnement nodig.
Ik heb een sim only abonnement van 1000 mb p maand (geloof ik, kan dit voor de zekerheid even nakijken) en ben nog nooit over mijn bundel gegaan.

Je kunt er ook een sd kaart in doen , om beelden terug te kijken..