Stalling vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Furst

Stalling vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 09:46

Hoi allemaal,

Ik zou graag weten hoe en waar jullie de perfecte stalling voor je paard vinden. Mij lijkt het niet te lukken.

Ik sta al 3 jaar met mijn pensioenpaard op een weide waar ik in het begin echt wel achter stond. Vorig jaar is mijn ander paard er bij gekomen, maar ik merk toch dat dit niet meer echt bij mijn visie past. Deels toch. Ze staan goed, maar ik merk aan mezelf dat ik toch een beetje meer luxe wil (buitenbak en wat verharding waar ik mijn paarden beter kan borstelen en een opslagplaats voor mijn spullen). Naast dat zijn er gewoon dingen waar ik me niet meer goed bij voel en merk dat ik er alles aan doe om te mijden dat ik naar mijn paarden moet (we staan met twee en mijn vriend heeft heel veel mijn dagen overgenomen). Ik merk ook aan mijn paarden dat ze niet meer lekker in hun vel zitten en volgens mij is dat mijn fout.

De details bespaar ik maar het moraal van het verhaal: ik wil een nieuwe plek zoeken, maar die lijkt niet zo makkrlijk te vinden als ik zou willen vanwege de regio.
Ik wil ook niemand kwetsen, dus ik vind het moeilijk om aan te kaarten dat ik mijn paarden zou willen verhuizen. Maar ik ben niet meer gelukkig en word echt letterlijk ziek omdat ik er geen plezier meer in heb om naar ze toe te gaan en enkel nog zorgen zit te maken. Het enige waarvoor ik nog naar ze toe ga is omdat ze eten nodig hebben. Met mijn fjordenruin zou ik veel meer willen trainen, maar omdat wij geen piste hebben, lukt dit niet. Ook kan ik hem niet apart van de rest borstelen. Ze lopen mekaar dan constant op te jagen en zo is het voor niemand fijn meer.

Wat ik zoek voor mijn paarden is dat ze 24/7 buiten kunnen. Idealiter met een track/paddock paradise systeem, een buitenbak, opslagplaats en verharding/poetsplaats waar ik op mijn gemak mijn paard kan borstelen/opzadelen.
Waar kan ik het best gaan zoeken? Zoekertjes hebben blijkbaar geen zin en de meeste plekken die ik vind zijn te ver weg.
Nu had ik een plek gevonden waarin alles was wat ik beschreef, maar daar voel ik me niet zo goed bij de situatie. Ik zou alle zorg moeten op mij nemen, ook van hun paard, terwijl dit aan hun huis gelegen is. Het enige wat zij willen doen is hooi aankopen en voor de rest niets (hooi geven, eten geven,..). Enkel het rijden dus. En dat vond ik niet zo eerlijk verdeeld. En te duur uiteindelijk ook.
Het liefst zoek ik iets waar ik kan samenwerken met 1 of 2 personen. Alles met beurtrol zodat ik meer kan genieten van mijn paarden. Nu gebeurt dat helaas niet.

Roos_h

Re: Stalling vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:32

Lastige situatie! Best veel stallen hebben geen website en daar kom je uiteindelijk toch viavia. Ben je al langs alle weilandjes en stalletjes in de buurt langsgeweest om even te buurten? Helaas is het aanbod gewoon erg schaars in sommige regio's, en dan vooral als je je paard 24/7 buiten wil is mijn ervaring. Ik denk dat je toch ergens een beetje moet inleveren voor een stal die uiteindelijk aan je wensen/ eisen voldoet. Is het voor jou een optie om iets verder te moeten reizen?
Ik vind je eisen eigenlijk verder niet ontzettend lastig, er moet vast wel íets in de buurt zijn wat dit heeft!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:54

24/7 buiten icm faciliteiten is niet in elke regio eenvoudig te vinden. Misschien zal je toch wat concessies moeten doen.

Heb je wel al geprobeerd een gezocht advertentie te plaatsen? Ik zocht voor mijn vorige merrie ivm een aandoening vrij specifieke stalling en daar kreeg ik toch een aantal reacties op. Misschien toch proberen, desnoods een paar advertenties achter elkaar.

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:58

Kijk eens op Facebook bij het nieuwe paarden houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 09:02

Hoe ik aan m'n plekje ben gekomen is een oproepje via Facebook. Ik had met enige spoed een plekje nodig (paard was er eerder dan een stal oeps) dus besloot maar via Facebook te vragen. Al snel kwam de staleigenaresse mrt een berichtje dat ze wel plek had. Bleek een vriendin te zijn van waar ik altijd reed, dus dat was fijn. Even gekeken en vrij snel er heen verhuist. En ben nog steeds gelukkig met het plekje.

Je moet het ook net treffen hoor, via Facebook of marktplaats kun je al veel. Ook "privestalling" kun je dan wat vinden. Verschilt ook per regio hoe makkelijk/moeilijk het gaat, wat je wil en wat je budget is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 09:15

via FB. Ik had binnen no time wel 8 meldingen. Toen maar even op hold gezet. EErst maar even wat stallen bekijken.

IK wil zelf ook wel een knappe 24/7 accomodatie maar dat is gewoon (nog) erg lastig. Een stal met boxen is voor mij acceptabel als ze dan veel buiten staan en niet een hele dag zonder vreten op een postzegel.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 09:38

Op bokt gezocht naar plaatsnaam. Bokker die plek noemde vriendelijke pb gestuurd. Nu plek vlakbij, past ons goed!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 09:39

Via fb vind je idd het meeste, kleine privestallen voldoen wss het meest aan je wensen maar hebben geen site. Er zijn aparte groepen voor stalling en weidegang te vinden.
Verder ken ik de situatie van je paarden niet, maar hier en daar zal je vast wel eens concessies moeten doen. Bvb 's nachts op stal ipv 24/7 buiten of geen onbeperkt hooi maar meerdere voerbeurten. (Eigelijk doen de paarden die ik ken het met de nacht op stal zelfs vele malen beter dan 24/7 maar dat is een andere discussie)