Pebbles12 schreef:hallo!
Ik ben benieuwd hoelang jullie met normale pakken vlas doen? En dan bedoel ik poep eruit en plas. En daarna een beetje erover heen strooien.
Dat ligt helemaal aan het paard, hoe schoon die op z'n stal is, hoe groot de stal is, en hoeveel ze op stal staan.
Ik heb een griezel
Stal is 5,5x5,5 meter groot. De eerste keer instrooien gingen er 5 pakken in. En daarna ben ik 1 a 2 pakken per maand nodig. Ja echt, ik hoef maar 1 keer per maand de natte plek open te maken, weg te halen en nieuw erbij te strooien. En ik haal elke dag even de ballen eruit die netjes achterin op een rijtje liggen
Ze staat daarbij snachts op stal en overdags buiten met aparte inloopstal.
Maar ik heb ze ook al gehad dat ik elke 2 dagen er rustig een half tot een heel pak bij kon gooien.
Pebbles12 schreef:En een vraagje met hooi.
Wat voor balen heb je?
En hoelang doe je met een baal?
Ik zag dat er allemaal verschillende hooi soorten zijn, welke hooi voeren jullie als ruwvoer de hele dag?
alvast bedankt!
Ik heb verschillende soorten hooi. Op het moment HD balen (dat zijn die kleintjes van ca. 20 a 25 kilo) daar gebruik ik per paard en pak per dag aangevuld met stro om op te knabbelen. En ik heb voordroog in 250 kilo balen, die gaan ongeveer een week mee als ik 100% voordroog voer. Maar ik heb 1 ertussen staan die het iets te goed doet op voordroog, vandaar ook de kleine balen gewoon hooi.
Mijn paarden zijn Quarter, Paint en Haf. Waarbij de Quarter en Paint rustig onbeperkt kunnen hebben, waar ik bij de Haf wel moet ingrijpen, vreetmachine
Dus ook hier weer het ligt er geheel aan wat voor paard het is, hoe groot en hoeveel die nodig is en wat je dan het beste kan geven.
Beide soorten hooi die ik nu heb zijn eerste en deels 2e snee van vorig jaar.