Interesse in vakantie adres voor jouw paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kainda

Interesse in vakantie adres voor jouw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 08:15

Ik vraag me af of er behoefte is aan een vakantie adres voor je paard.

Ga je een weekendje weg of gun je je paard een dagje lekker gras eten?
Wat zou jij willen? En wat zou je willen betalen per dag?

Aanwezig:

Hele grote schuilstal met een paddock van 30m x 6m.
Weiland met veel gras.
Goed hooi beschikbaar.
Krachtvoer in overleg.
Grote rijbak met springmateriaal.
Meerdere keren per dag controle.
Drenthe.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties :)

tengeltje11

Re: Interesse in vakantie adres voor jouw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:20

Eerlijk zie ik niet in waarom je paard zoveel stress zou bezorgen door hem ‘op vakantie’ te sturen? Veel makkelijker en beter voor het dier om iemand te zoeken die hem op zijn vertrouwde plek verzorgd als je toch even niet kan?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:25

tengeltje11 schreef:
Eerlijk zie ik niet in waarom je paard zoveel stress zou bezorgen door hem ‘op vakantie’ te sturen? Veel makkelijker en beter voor het dier om iemand te zoeken die hem op zijn vertrouwde plek verzorgd als je toch even niet kan?

Ik sta er hetzelfde in. Ben meerdere keren een paar weken op vakantie/familiebezoek geweest, en dan laat ik de mijne gewoon op zijn vertrouwde plekje. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik het geluk heb van ontzettend fijne stalgenoten en ouders die voor mijn paard willen zorgen en hem bijvoorbeeld even meenemen om te wandelen.

Toen wij ezeltjes aan huis hadden, zorgden mijn ouders er altijd voor dat er tijdens onze vakanties iemand bij ons in huis kwam.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 08:30

Bedankt alvast voor de reacties :)
Een paard of pony wat snel in de stress raakt is zeker beter af als hij op zijn eigen vertrouwde stal blijft.
Maar er zijn natuurlijk ook paarden die het heel leuk vinden :)
Onze pony vond het juist heerlijk als ze een weekendje op een andere locatie stond.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:44

Waar ik nu met mijn paard heenga kost 12,50 per dag dan krijgt hij wel zijn eigen voer.
Voor mij zou ook belangrijk zijn of het mogelijk is dat hij bv 5 uur op het land staat en de rest in een paddock met hooi en natuurlijk buurpaard.

En ik zou ook als vakantieadres zien dat ik bv in de buurt overnacht en mijn paard dus bij jou als er uitrijmogelijkheden zijn in de vorm van een bos. En dan is tot € 15,00 per nacht redelijk normaal.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:52

Ik denk dat je wel heel goed moet weten waar je mee bezig bent.

Vooral een dagje op het gras gunnen is zo eenvoudig nog niet. Als een klant dit wil vanuit een situatie waarin het paard nooit op het gras komt dan heb je dat dier zo bevangen staan immers. Dat moet je langzaam opbouwen, maw dan heeft diegene niks aan 1 dagje. Heb jij voldoende kennis om mensen hierin te begeleiden? Vergeet niet dat als jij dit aanbiedt voor geld je ook financieel aansprakelijk bent voor de schade, dus bijv bij een bevangenheid. En dat is een duur grapje..

Misschien kan je mensen aanbieden er ook zelf te logeren? Tentje in weilandie bij je paard? Dan houden ze zelf de verantwoordelijkheid en zit je daar niet mee

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 09:25

Bedankt :)
Ik weet zeker waar ik mee bezig ben hoor. Heb veel ervaring.
Een paard wat nooit op het gras staat mag natuurlijk niet zomaar de wei op.
Mijn eigen pony's staan er ook, dus een logé staat niet alleen. Wel in een eigen ruimte.

En verder ben ik voor nu nog niks van plan. Het is meer bekijken of er interesse in is. :)

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:30

Wij gingen elk jaar op 'paardenweekend'. Dan namen we onze 2 paarden mee naar een mooie plek in Ned met leuk vakantiehuis erbij en de paarden ernaast in een wei. Dan gingen we met een hele groep vrienden en dan daar mooie ritten maken. Paarden vinden het wel even spanning nieuwe omgeving, maar omdat wij als baasjes erbij zijn (=vertrouwd) en ze elkaar hadden (=vertrouwd) vonden ze het volgens mij wel prima. Omdat we altijd in de zomer gingen, hadden wij genoeg aan een wei waar ze dag en nacht in stonden. Wel met niet al te vers en hoog gras. goed drinkwater en dat was genoeg. We hebben altijd ons eigen krachtvoer mee en evt zelf hooi mee.
Geloof dat de paarden vaak voor 10 euro of 12.50 per dag er konden staan.

Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:52

Ik zou zeker interesse hebben! Voor een weekend of een langere vakantie.
Prijs per dag vind ik 10-15 euro voor mij reëel.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:04

Qua prijs zou ik er ook tussen de 10-15 voor over hebben.

En gewoon uit nieuwsgierigheid: in je lijstje met faciliteiten noem je een bak met springmateriaal, maar in principe staat het paard er toch gewoon 'te staan'? Welke toegevoegde waarde heeft de bak voor het verblijf?
Nogmaals, gewoon nieuwsgierig, het is geen kritiek ofzo. ;)

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 12:11

Er zijn misschien ook mensen die in de buurt een weekend b&b boeken.
En graag hun paard meenemen. Dan is het toch leuk dat er gereden kan worden? :)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:16

Ah op die manier. Ja, zeker, dan is het een fijne optie. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:25

Ik zou hier zeker interesse in hebben mits er andere paarden naast staan. Mijn pony is heel relaxed op vreemd terrein en kan prima alleen staan maar hij moet wel paarden kunnen zien.
Ik heb vorig jaar hierdoor mijn vakantie met mijn pony moeten afbreken en dat was zuur.

Ik betaalde toen €15 per dag, wel zelf mesten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:29

Als er ook mogelijkheid is tot bijvb 2/3 uurtjes op het gras en verder in een paddock met hooi dan trek je al meer meer mensen aan denk ik.

Is de plek vlakbij het bos? Is er een overnachtingsmogelijkheid (dichtbij) bij voor ruiters?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:30

tengeltje11 schreef:

De enige stresspaarden die ik ken op ander terrein zijn de eigenaren degene die het paard een veeels te vaste routine aangeleerd hebben of paarden die niet op jonge leeftijd al kennis gemaakt hebben met verplaatsingen en ook dat is een fout van de eigenaren.
Hier gaan paarden overal mee naar toe en die geven echt nergens om.
Als ik zelf naar het buitenland ga voor 6 weken staan ze ook elders.

Ik denk dat er altijd wel interesse is voor dit soort zaken ts. Weekendjes weg, vakanties, er zijn zat momenten waarop je vakantiestalling kunt gebruiken. :)

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 12:37

Ineke2 schreef:
Als er ook mogelijkheid is tot bijvb 2/3 uurtjes op het gras en verder in een paddock met hooi dan trek je al meer meer mensen aan denk ik.

Is de plek vlakbij het bos? Is er een overnachtingsmogelijkheid (dichtbij) bij voor ruiters?

In overleg is er veel mogelijk :)
Mijn eigen pony's staan bijv ook maar 2 a 3 uurtjes op het gras. Anders worden ze veel te dik.
Ze krijgen voldoende hooi in slowfeeders.
Bos is op ongeveer 20min te paard of 10 min. Met de trailer.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:44

Ah jammer dan valt het voor mij af ivm vervoer. Ik zou dan met een Paardentaxi komen en dan moet zo’n plek echt wel dichtbij het bos zijn :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:09

Ik zou ook wel interesse hebben in zo'n plek, maar net zoals Ineke2 geen eigen trailer. Wij gaan nu de afgelopen 2 jaar "op vakantie" met de pony (aka naar mijn ouders, pony op de lokale stalling). Betalen 10e per dag, en dan staat ihj lekker dag en nacht buiten. Maar het bos zit wel om de hoek, en dat is echt één van mijn voorwaarden. Als ik op vakantie ga, dan wil ik heerlijk uren de bossen in. in de bak rijden kunnen we thuis ook!