Borstels in de wasmachine?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Borstels in de wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 17:45

Ik ben de spullen van mijn overleden merrie aan het uitzoeken en kwam een lading borstels tegen. Zou ik deze (in een waszak/kussensloop) in de wasmachine kunnen doen? Of beter met de hand uitwassen? Of zelfs helemaal weggooien en nieuwe aanschaffen? :?
De merrie had geen huidaandoeningen of iets dergelijks en was ook nooit ziek.

Taucha

Re: Borstels in de wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:49

Misschien is in de afwasmachine beter, dan slaan ze de trommel niet kapot.

karin30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:50

Ik doe ze gewoon in de wasmachine en dan in een kussensloop

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:51

Gooi ze bij een tankstation met nog een dekje of zo in de wasmachine (in een sloop)
Ik hier zelf op stal een oud machine staan, daar zou ik het wel in gooien, maar die hier binnen zou ik toch bang voor deuken in de trommel worden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:01

Mijn borstels zitten altijd vol haren.Die zouden de machine kunnen verstoppen.Ik was ze in een emmer met Driehoek natuurlijke groene zeep.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:35

Gecondoleerd met het verlies van je merrie.
De borstels was ik wel in de wasmachine; ik haal de haren er eerst zoveel mogelijk uit en dan stop ik ze in een kussensloop die ik dichtknoop of met een koordje dichtmaak of een grote waszak. En dan met wat handdoeken op 40graden in de wasmachine. Dan maakt het niet zo'n kabaal als de trommel wat meer gevuld is.
Na die was de borstels goed drogen, haren evt. uit de machine halen (bij het rubber zit vaak een 'haarballetje') en dan was ik de handdoeken nog eens op 60 graden, dan zijn die ook helemaal schoon, en haarvrij.

In mijn vaatwasser zou ik ze zeker niet wassen, die afvoer kan dat denk ik niet aan en als ie er maar iets van zand ofzo inkomt gaat de machine knarsen (1x met mijn vorige machine gedaan; emmer waar slobber in had gezetten en die in het zand had gestaan.... machine heeft nog 3 maanden geknarst...).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:36

Ik doe ze in de vaatwasser.
Wel eerst goed vrij van haren.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 08:48

Ah zo'n gek idee was het dus niet eens. Ik heb hier een oude wasmachine staan voor de paarden- en hondenspullen, dus dat durf ik nog wel aan :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:50

Bah in de vaatwasser. Vast heel schoon maar toch... het idee?!?

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:53

Ik doe ze in de wasmachine met nog wat erbij, handoeken of een dekje, werkt prima.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:54

Hier ook gewoon in de wasmachine.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:38

Hier ook een oude wasmachine voor dekjes e.d. Heb laatst de borstels van mijn overleden merrie ook in de wasmachine gedaan met wat paarden handdoeken, singel en oude lakens van de hond. Gaat prima dan hoor je het geluid niet zo, borstels zijn mooi schoon geworden en ik heb ze aan mijn zus gegeven voor hun veulentje kunnen nog een mooie ronde mee

equi_passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:07

Hmmm...

Ik zou de borstels niet in de wasmachine steken. Zo gaan ze erg snel kapot, bovendien zijn ze hard, dus kunnen ze de machine beschadigen.

Vaatwasser kan eventueel, maar steek de borstels goed vast. Toch lijkt mij dit niet heel proper omdat er etensresten in je borstels kunnen komen.

Het slimste lijkt mij met de hand wassen. Laat ze desnoods weken in een emmer met water en zeep.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:27

equi_passie schreef:
Hmmm...

Ik zou de borstels niet in de wasmachine steken. Zo gaan ze erg snel kapot, bovendien zijn ze hard, dus kunnen ze de machine beschadigen.

Vaatwasser kan eventueel, maar steek de borstels goed vast. Toch lijkt mij dit niet heel proper omdat er etensresten in je borstels kunnen komen.

Het slimste lijkt mij met de hand wassen. Laat ze desnoods weken in een emmer met water en zeep.

Ik denk dat meer mensen moeite hebben met haren in hun eten ipv etenresten in borstels. _/-\o_ :')

Beide kan gewoon alleen moet je wel ff t overtollige haar eruit halen en bij de wasmachine zou ik er een kussensloop omheen doen. Ondanks dat wij ook een wasmachine hebben voor paarden en kattenspullen zou ik voor de borstels toch echt langs zo'n tankstation rijden met een wasmachine. Voor dat geld.....