Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marije_1997 schreef:Wat pluisje zegt. En een weide is ook niet ideaal, als je op zandgrond zit zou ik het laten keten, dan heb je al een iets betere rijbak. Maar ik zou als ik jou was eerst eens gaan achterhalen waar dan vallen vandaan komt.
woemp schreef:Marije_1997 schreef:Wat pluisje zegt. En een weide is ook niet ideaal, als je op zandgrond zit zou ik het laten keten, dan heb je al een iets betere rijbak. Maar ik zou als ik jou was eerst eens gaan achterhalen waar dan vallen vandaan komt.
Ik zit op zandleem.
Het vallen is blijkbaar gewoon onhandigheid. De dierenarts ziet niks aan zijn manier van lopen en de smid komt elke 7 weken.
Yvank_ schreef:Een paard is een beweging en vlucht dier. Onhandigheid hoort daar dus niet bij. Als een paard makkelijk struikelt en valt is er vaak iets in de rug niet in orde.
woemp schreef:Earth schreef:Niet wat je horen wilt denk ik, maar ik ben het wel eens met de rest. Maar wat bedoel je met vallen? Struikelen? Op de knieën vallen? Er bij gaan liggen?
De laatste keer was het op de knieën vallen.
Poekkie schreef:Met alleen een gefreesde wei kan je natuurlijk niet zo heel veel. Maar heb je een sleep? Een weidesleep is bvb al voldoende, geen speciale pistesleep nodig. Dan zou ik daar regelmatig het bovenste laagje grond even mee lostrekken.
Poekkie schreef:Hoe zie je dat 'maken' voor je?
Bij ons is dat echt wel een metalen ding met pinnen die een beetje de grond in gaan. En dan moet je natuurlijk ook iets hebben om het te trekken. Een tractor of quad. Misschien zelfs met de auto? Of je paard opleiden, maar daar zou ik wel voorzichtig mee zijn.
Ik denk dat je behalve slepen niet veel kunt op die grond. Eventueel een laagje zand op storten? Soms kan zelfs een 6 cm al voldoende zijn om heel wat verschil te maken.
DubbelDun schreef:woemp schreef:... Meer dan 200 wil ik er (=weidesleep)voorlopig niet aan geven omdat er nog veel andere kosten zijn.
Een goede smid is goedkoper en soms is eens per 7 weken gewoon te weinig.
DubbelDun schreef:woemp schreef:... Meer dan 200 wil ik er (=weidesleep)voorlopig niet aan geven omdat er nog veel andere kosten zijn.
Een goede smid is goedkoper en soms is eens per 7 weken gewoon te weinig.