Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoeska27 schreef:Houd er wel rekening mee dat de boete behoorlijk hoog is, je stallen moeten officieel op een bodem staan die geen vocht doorlaat. Nu heb ik zelf heel lang op een stal gestaan waar een zandbodem in de stallen zat en daar kwam nooit controle. Maar wij hebben bij de bouw hier het zekere voor het onzekere genomen.
Brimi_Disa schreef:Anoeska27 schreef:Houd er wel rekening mee dat de boete behoorlijk hoog is, je stallen moeten officieel op een bodem staan die geen vocht doorlaat. Nu heb ik zelf heel lang op een stal gestaan waar een zandbodem in de stallen zat en daar kwam nooit controle. Maar wij hebben bij de bouw hier het zekere voor het onzekere genomen.
Dit geldt alleen voor iemand die bedrijfsmatige activiteiten uitvoert. Met andere woorden, iemand die een paardenstalling heeft en deze stallen verhuurt moet een vloeistofdichte vloer hebben. Een particulier mag zelf kiezen, omdat de milieuwetgeving hier niet van toepassing is.
sas66 schreef:Ja, maar onderlaag steenpuin en split is gebruikelijker voor een oprit waar je met je auto overheen moet dan in een paardenstal. Ik zou ook 30*30 stoeptegels nemen. Die zijn gemakkelijk te hanteren, vaak nog ergens gratis af te halen en ze worden ook niet glad.
sas66 schreef:Ja, maar onderlaag steenpuin en split is gebruikelijker voor een oprit waar je met je auto overheen moet dan in een paardenstal. Ik zou ook 30*30 stoeptegels nemen. Die zijn gemakkelijk te hanteren, vaak nog ergens gratis af te halen en ze worden ook niet glad.
Serenity350 schreef:sas66 schreef:Ja, maar onderlaag steenpuin en split is gebruikelijker voor een oprit waar je met je auto overheen moet dan in een paardenstal. Ik zou ook 30*30 stoeptegels nemen. Die zijn gemakkelijk te hanteren, vaak nog ergens gratis af te halen en ze worden ook niet glad.
Niet alleen voor de oprit, als onderlaag zorgt het ervoor dat vocht beter wegloopt en niet ophoopt. Als onderlaag puin en split, met daarover een toplaag wordt veel vaker toegepast ook onder schuurtjes bijvoorbeeld. Daarover kun je tegels of andere bedekking doen indien gewenst. Voor tegelen en straten wordt veelal straatzand toegepast.
woemp schreef:Serenity350 schreef:Niet alleen voor de oprit, als onderlaag zorgt het ervoor dat vocht beter wegloopt en niet ophoopt. Als onderlaag puin en split, met daarover een toplaag wordt veel vaker toegepast ook onder schuurtjes bijvoorbeeld. Daarover kun je tegels of andere bedekking doen indien gewenst. Voor tegelen en straten wordt veelal straatzand toegepast.
En is straatzand nog iets anders dan metserzand of split?