Accu-schrikdraadapparaat op lader

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Baseco

Accu-schrikdraadapparaat op lader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 19:06

Ik heb een accu schrikdraadapparaatje dat ik graag aan het 220V wil koppelen. Kan ik gewoon een 12V gelijkstroom voeding aan het apparaatje koppelen, of gaat de boel dan kapot?

Alvast bedankt!!

pillow

Re: Accu-schrikdraadapparaat op lader

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:15

Er moet een omvormer of adapter tussen die van 220 naar 12 volt gaat

tamary

Re: Accu-schrikdraadapparaat op lader

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:33

Je apparaat moet geschikt zijn voor beide, dan is er ook een 220v stekker & plug bijgeleverd. Wat staat er dus op het apparaat/in de gebruiksaanwijzing?

Baseco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 23:25

pillow schreef:
Er moet een omvormer of adapter tussen die van 220 naar 12 volt gaat

Bedankt! Oké, dat is mijn bedoeling, en als elektronica-leek zou ik zeggen: "Moet kunnen". Maar ik wil ook niet over twee weken met een kapot apparaat zitten omdat ik iets over het hoofd zag.

tamary schreef:
Je apparaat moet geschikt zijn voor beide, dan is er ook een 220v stekker & plug bijgeleverd. Wat staat er dus op het apparaat/in de gebruiksaanwijzing?

Dank je: Ja, dat is het dus niet: het is een accu apparaat. Maar ik lees dat die apparaten bijvoorbeeld eigenlijk speciale batterijen hebben en dat sommigen (of velen) er gewoon een oude accu voor gebruiken. Nou heb ik geen accu, maar wel een 12V gelijkstroom voeding die mij bruikbaar lijkt.

Loonwerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 07:31

Als je voeding genoeg stroom (A) levert, kan dat. Waarschijnlijk staat op je apparaat wat de benodigde stroomsterkte is.
Je moet de accu er dan wel uit laten, anders zou je die kapot kunnen laden. Een eenvoudige adapter blijft namelijk stroom leveren als de accu vol is.

Baseco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 07:55

Ik heb een oude 12V / 1A gelijkstroom adapter gevonden en het werkt. Bedankt voor jullie reacties.