Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
belle_boef schreef:Ik heb een probeersel gehad met wortelstok. Dat slipte dicht en de modder lag bovenop de roosters. Later dat stuk opnieuw gedaan zonder wortelstelsels en geen problemen meer. Wel eerst een verse laag zand gestort
Gloa schreef:De bestemming is helaas wel een beperking ja. Echt een goede basis leggen met gebroken puin en tussendoek is geen optie dan. Ik hebben kunstgras matten van sportvelden tussen mijn zand en puin liggen. Werkt fantastisch. Slibt niet dicht en als ze vol zitten met zand zijn ze zo loeizwaar dat ze echt niet omhoog komen.
Ik heb hier bij de alpaca's rondom hun stalletje roosters op de klei gelegd en met wit zand afgevuld.
Er blijft wel water op staan als het echt hard regent maar het blijft stabiel en wordt geen drab bende. Worteldoek zou ik zeker niet zoen. Wil je zo op de klei leggen dan zorg dat je ondergrond vlak en stevig is zodat je geen menging krijgt van klei en zand.
suffie schreef:Als het echt agrarisch met waarde is, dan zal je helaas niets aan de grondlagen mogen aanpassen zonder bodemmonsters e.d. Mocht je de gok nemen en de gemeente komt erachter, dan wordt het gezien als een economisch delict en kan het flink in de papieren gaan lopen.
Het is verboden op of in de gronden met de bestemming Agrarisch met waarden - Landschapswaarden - zonder of in afwijking van een schriftelijke vergunning van het bevoegd gezag (omgevingsvergunning voor het uitvoeren van werken of werkzaamheden) de volgende werken, voor zover geen bouwwerken zijnde, of werkzaamheden uit te voeren:
het planten, verwijderen, kappen of rooien van bomen of andere opgaande beplanting met uitzondering van het rooien van boomgaarden
het aanleggen of verharden van wegen of paden en het aanbrengen van andere oppervlakteverhardingen
het uitvoeren van grondbewerkingen, waartoe worden gerekend afgraven, woelen, mengen, diepploegen, egaliseren, ontginnen en ophogen
het graven en dempen van sloten
het aanleggen van boven- of ondergrondse kabels en leidingen en het aanbrengen van daarmee verband houdende constructies, installaties of apparatuur.