Graag mee denken mini PP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Graag mee denken mini PP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 19:59

Wij gaan 1 mei verhuizen en de week erna komen mijn pony's aan huis te staan. Ze komen op ongeveer 2000m2 te staan. Er is een bak/paddock
en een klein stukje gras. In de zomer mogen ze 3 maanden bij een vriendin op 6000m2 lopen. Ik wil er een soort PP van maken. Op de foto kun je zien wat er al is en wat ik wil gaan toepassen.Er komen straks 4 pony's te lopen. 1 van 28 jaar en 1 van 29 jaar en 1 van 33 jaar en 1 van 10 jaar.

Blauwe lijn word een zandpad. Het eerst stuk dan. Het laatste stuk is al zand. Daar haal ik een stuk van de bak af. Zodat ze er in de winter ook overheen kunnen en ik ook met de kruiwagen. Om mest te scheppen en met hooi.

Zwart is het stuk voor de paarden.

Geel is verharding

Bruin wil ik 2 wilgebomen planten. Zodat de paarden daar van kunnen eten over de draad heen. En als ik ze snoei de takken kan geven.

Rood is schuilstal. Ingang zit aan de achterkant daarom het gele stuk er omheen. In de toekomst willen we de ingang aan de andere kant hebben. Onder de overkapping. Hier zitten 2 waterpotjes in. Hier moeten ze dus heen om te drinken.

Groen wil ik een overkapping gaan maken.

Roze word een liksteenbar. Zag ik laatst een zelfgemaakt idee mee. Een aantal soorten likstenen tussen de planken in. Op een paal.

Donker blauw/paars op deze plekken wil ik hooi geven. Ze kunnen niet onbeperkt hooi eten vrees ik. 2 zouden dat wel kunnen maar de andere 2 eten gewoon door tot je ze kunt rollen. Ik heb me hier en daar wat ingelezen. Ik lees veel dat er op meerdere plekken hooi word aangeboden om ze in beweging te houden. Dat ze dan niet ineens een heel net leeg eten maar ook wat laten zitten en door lopen naar de volgende. Maar wat is jullie ervaring hiermee. Zouden ze dan alle 4 doorlopen of degenen die minder hoog in rang orde staan blijven die dan staan om de restjes op te eten. Moet ik op meerdere plekken hooi netten op gaan hangen? Om dat rond trekken te gaan stimuleren. Ik wil graag dat ze in beweging komen maar wil ook graag dat ze allemaal genoeg hooi binnen krijgen. Moet ik op de hooi plekken zelf 1 net ophangen of meerdere? Ik heb 4 slowfeeders gekocht. Maar kan natuurlijk nog meer halen.

Oranje zou ik heel graag een soort heuvel/pad willen aanleggen. Dat lijkt me zo leuk. Gaat wel ten koste van het weinige gras, maar geeft wel veel meer afwisseling en een rondlopend pad. En als we over 2 maanden het blauwe pad laten graven hebben we natuurlijk modder om hem te maken.
Afbeelding

Afbeelding