Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fjordnina schreef:Zonder twijfel aan de voorkant. Een bak moet praktisch bereikbaar zijn, zowel voor mens, dier als machines. Achteraan kom je ook met blad te zitten.
Het schrikken is op den duur ook gewenning en tijdens het rijden een kwestie van de aandacht bij jou houden, jij bent dan immers de veiligheid van het paard.
fjordnina schreef:Zonder twijfel aan de voorkant. Een bak moet praktisch bereikbaar zijn, zowel voor mens, dier als machines. Achteraan kom je ook met blad te zitten.
Het schrikken is op den duur ook gewenning en tijdens het rijden een kwestie van de aandacht bij jou houden, jij bent dan immers de veiligheid van het paard.
beatje schreef:Waar mag je hem leggen? Als jij stofwolken met je zandpiste veroorzaakt gaan je buren niet blij zijn.Bovendien moet je een aanvraag bij de gemeente doen en mag je dus niet overal een piste maken.Dat zou ik eerst even uitzoeken ,en overleggen met je buren.
Gini schreef:Ik zou het weiland van mijn paard niet aan een boomgaard willen hebben die besproeid wordt. Wat voor soort boomgaard is het? En hoe is de grens met je weiland, staan er struiken, zitten er een paar meters tussen? Kan je nog een stuk afzetten of komt het sproeisel echt wel volop in je wei?
Gini schreef:Nee, dat zou ik dus echt niet willen als weiland waar mijn paard permanent in staat. Dus ik zou de rijbak dan achteraan doen.
BrittS schreef:Sproeien ontkom je niet aan wil je fatsoenlijk gebruik kunnen maken van je bak gedurende het voorjaar/zomer/najaar. Wij hebben ook geen duur aangelegde bak, maar bij ons wordt het niet alleen stoffig, maar ook mul als we niet regelmatig sproeien.
Hilary schreef:Kun je aan die perenboer niet gewoon vragen wat ie sproeit? Misschien heeft hij daar ook geen water en geeft ie dus regelmatig z’n bomen water?
Utixo schreef:Ze zullen niet meermaals per week met mest of gifstoffen sproeien lijkt me. Even vragen aan de buren wat er gesproeid word.
woemp schreef:Gini schreef:Nee, dat zou ik dus echt niet willen als weiland waar mijn paard permanent in staat. Dus ik zou de rijbak dan achteraan doen.
Maar hoe sproei je dan of is dat niet echt nodig? Als ik de piste zou sproeien moet is het 140m van de kraan verwijderd. Anderzijds zal daar achteraan een stoffige piste de buren niet echt storen...