Nu is het zo dat er een "stalhulp" is. Deze mevrouw doet inprincipe alles. Helaas is ze ook dementerend, eerder merkte ik er niet veel van. Maar sinds afgelopen winter word het wel erger. Zo is ze van de winter de paddock aan het mesten en vergeten bij mijn paard het draad dicht te doen. (We staan aan een 100 weg!!!) Ik werd door de stal baas gebeld dat hij dus los liep, maar gepakt is en hun geen wonden hebben ontdekt. Savonds ben ik naar stal gegaan en zag ik wel een wond. Dierenarts geweest en het had gehecht moeten worden maar het was al te laat. Ook een paar weken later stond mijn paard savonds op stal met halster op en het touw om zijn been gewikkeld.
Uiteraard heb ik dit met de stalbaas besproken die heeft nu overal briefjes opgehangen zodat de "stalhulp" dingen niet kan vergeten. Nu kom ik geregeld op stal dat een ander draadje (niet zorg wekkend) niet dicht gedaan is. Dit app ik dan door naar de stalbaas maar krijg ik geen reactie. Waardoor ik het gevoel krijg dat ik zeur of klik.
Ook appte ik vanmorgen (naar de stalbaas) om 07.30 of iemand de deken vandaag bij mijn paard af kan halen. Dan krijg ik als reactie dat de stalhulp er al is en ze niet zeker weet of ze het leest. Waarop ik reageer o jammer, ik kan vandaag pas laat, ga jij niet naar stal? En dan zegt ze ja ik ga deze ochtend maar weet niet hoelaat. En dan denk ik zucht... als stalbaas kan je dat toch zelf aanbieden?
Ook wegens het dementeren van de stalhulp wou de stalbaas een schema maken voor het binnen zetten. Ik zet gemiddeld 3x per week alle paarden binnen te zetten en het land of paddock te mesten. Hier word niks kwa stalprijs of iets aan veranderd.
Het klinkt allemaal erg negatief, maar ik baal er van want verder ben ik erg tevreden, ze krijgen goed en genoeg voer, staan veel buiten en het is 10 minuutjes van mijn huis.
Wel kijk ik naar andere stallen maar het aanbod hier is echt flut...