2 jaar geleden heb ik een buitenbak laten aanleggen. Helaas bleek de biden toch te zwaar en heb ik er tapijtvezels door laten frezen. Nu liggen de vezels eigenlijk allemaal weer bovenop de bodem en zie ik dat vaker op foto's van buitenbakken.
Hebben hier meer mensen last van of heb ik de vezels niet diep genoeg laten infrezen? Ik ben hier namelijk wel voorzichtig mee geweest. En hoe nu oplossen? Opnieuw infrezen? Of een keer met traditionele baksleep met punten slepen. Ligt het aan de droogte? Ik weet het even niet meer hoe ik het het beste op kan lossen.
Rovinia
Geplaatst: 20-04-20 19:17
Dat komt omdat de bodem te droog is dat gebeurd bij ons ook, zeker niet nu gaan slepen nu. Als de bodem nat gemaakt wordt is is het probleem weer over!
MairiMacBran
Geplaatst: 20-04-20 19:45
Ja, wij hebben hier ook last van. Onze bak is nog nieuw, een maand of 2 oud en hoeveel we ook slepen(we hebben een sleep specifiek voor vlokbodems), we krijgen de vlok niet goed gemengd. Bak wordt dagelijks gesproeid en kan niet veel natter want dan loopt het er via de drainage weer uit. We zitten er aan te denken om de vlok nogmaals er in te laten vrezen, maar je kunt natuurlijk niet bezig blijven en onze sleep moet dit ook grotendeels kunnen. Sleep met punten wil niet, dan sleep je de vlok er juist uit op een hoop.
Bij ons komen de vlokken door het slepen (we hebben een originele "ding" erbij gekocht met kettingen met punten een rol) ook meer omhoog. Zaak om daarna meteen te beregenen. dan blijven ze goed in de bak en vind ik het wel prettig dat ze niet diep verstopt zitten.
NienkeK
Geplaatst: 24-04-20 22:27
Bij ons komen ze er door de droogte ook wat meer op te liggen. Het waait verder niet weg en de stabiliteit is gelijk dus vind het verder niet erg. Wij slepen met een kleine weidesleep en als er iets vocht in de grond zit dan mengt het juist super (ik was dus bang dat we dan gewoon de vlokken eraf zouden slepen, maar dat gebeurt totaal niet). Na het slepen is de bak dan ook weer normaal van kleur (gele zandkleur). Nu echt helemaal grijs van de vlokken . Durf nu niet meer te slepen omdat het wel erg droog is, maar ervaring hier dus: als je met je vinger in de grond prikt en er is nog iets van vocht, dan mengt het weer met de weidesleep