Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suffie schreef:Het bestaat wel, je moet gewoon mazzel hebben. Hier in de buurt ook zoiets te koop. Kost wat, heb je ook wat.
https://www.funda.nl/koop/aalten/straat-beunkdijk/
Brainless schreef:Poekkie schreef:Wow! 10 hectare met bouwgrond bij voor die prijs?? Geweldig!Citaat:Restrictie van een landgoed is dat je het grotendeels dient open te stellen voor publiek. Bij de Wolboom dien je nog te investeren in verdere natuurontwikkeling. Onderhoud hiervan komt voor eigen rekening.
manolito10 schreef:Ik geloof dat je niet verplicht bent om een landgoed open te stelen, maar dat je wel enkel dan 100% gebruikt kunt maken van de (belasting)voordelen die een NSW-landgoed met zich meedraagt
Citaat:VERDUIDELIJKEN
Landgoed Wolboom zal NSW gerangschikt worden. Een gebouw of terrein is officieel een landgoed als het is opgenomen in de lijst van monumenten die onder de natuurschoonwet vallen. Het stuk grond moet minimaal 5 hectare groot zijn en voor minimaal 30% uit bos of natuur bestaan. Opstallen mogen geen afbreuk doen aan het natuurschoon
Poekkie schreef:Ik begrijp die regelgevong niet zo goed. Je bedoelt dat je altijd wandelaars en picknickers op het terrein moet toelaten ofzo?
Wat is investeren in natuurontwikkeling? Betekent dat dat je er bvb geen omheiningen mag zetten en paarden houden?
manolito10 schreef:Poekkie schreef:Ik begrijp die regelgevong niet zo goed. Je bedoelt dat je altijd wandelaars en picknickers op het terrein moet toelaten ofzo?
Wat is investeren in natuurontwikkeling? Betekent dat dat je er bvb geen omheiningen mag zetten en paarden houden?
Mijn ervaring met openstellen van landgoed is dat je ook een strookje van 1 meter breed over de lengte van je perceel mag “openstellen” voor wandelaars. Heb ook wel eens gezien dat wandelaars eerst over een plank het water over moesten om bij het pad te komen, dat doet in de praktijk bijna niemand. En er komt al helemaal niemand als je nergens adverteert oid dat het wandelgebied is. Zijn 1001 constructies om zo comfortabel mogelijk hier mee om te gaan en toch financiële voordelen uit te behalen.
belle_boef schreef:Maar mensen die maar lukraak gokken. Er is ook geen vast antwoord. In de ideale omstandigheden kan je op 5000m2 prima 2 paarden jaar rond buiten houden. In de mindere omstandigheden kunnen 2 paarden 3 hectare in de winter compleet omploegen tot modderveld.
Zolang je zo weinig weet is er ook geen richting te geven aan wat passend zou zijn
pol013 schreef:belle_boef schreef:Maar mensen die maar lukraak gokken. Er is ook geen vast antwoord. In de ideale omstandigheden kan je op 5000m2 prima 2 paarden jaar rond buiten houden. In de mindere omstandigheden kunnen 2 paarden 3 hectare in de winter compleet omploegen tot modderveld.
Zolang je zo weinig weet is er ook geen richting te geven aan wat passend zou zijn
Ik weet niet hoe jij 2 paarden het jaar rond de hele dag op gras hebt lopen op 5000m2. Zo dat er ook daadwerkelijk wat te eten valt. Want ts geeft aan geen (veredelde) zandpaddock te willen.
Als zand een optie is kun je met veel! minder grond toe. Maar als je je paarden echt wil laten eten van het gras kom je echt al heel snel op de minimale afmetingen die hier tot nu toe genoemd zijn.