Weidetent aan binnenzijde bekleden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsje_007

Weidetent aan binnenzijde bekleden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 17:09

Ik heb een weidetent aangeschaft als ideale verplaatsbare extra schuilstal naast de huidige inloopstal voor mijn paarden.
Het is een model waarbij het dak wordt gedragen op paneelhekken. Superhandig, duurzaam en makkelijk te verplaatsen, maar er passen heel goed paardenbenen tussen de spijlen vd paneelhekken :+ .
Om die reden wil ik ze ad binnenkant bekleden zodat de binnenzijde 1 gesloten wand wordt tot de grond.
Hoe hebben jullie dit aangepakt? Is schaduwdoek voldoende? Hout? Betonplex? Rubber?
Het meest ideaal lijkt mij iets waarbij er niet hoeft te worden geboord in het metaal vd tent en wat ook weer redelijk makkelijk te verwijderen is bij verplaatsen van de tent.

Mizora

Re: Weidetent aan binnenzijde bekleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:19

De vorige eigenaren van ons huis heeft van deze rekken (zijwanden van) stallen gemaakt en daar later hout tegenaan geschroefd. In dit geval aan beide zijden, maar in jouw geval zou aan 1 zijde plaat en aan de andere zijde 3 verticale latten ook voldoende moeten zijn.

DubbelFun

Re: Weidetent aan binnenzijde bekleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:40

Als je schaduwdoek neemt kun je dat vastzetten met tieraps, alles wat zwaarder is zul je moeten boren/schroeven.