Help! Muizen in de kast wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaybelM

Help! Muizen in de kast wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 21:31

Hi bokkers,

Helaas is er bij ons op stal een muizenplaag doordat het grote stuk weiland naast ons tot een recreatie gebied is gemaakt. Alle muizen zijn dus daar gevlugt en richting de boerderijen er naast gegaan. Nu zit mijn kast dus HE LE MAAL vol met muizen poep en plas en als ik me kast open trek komt de lucht je letterlijk tegemoed gesprongen als je het zo kan zeggen. alles ruikt dus ook naar muis, me cap het zadel de dekjes me laarzen alles en je wordt er behoorlijk misselijk van. Meer en deels hebben we al in bakken zitten enz en er is geen eten aanwezig. Nu hebben onze kast buren wel eten en lopen ze dus heel leuk langs die van ons om daar ff hun behoeftes te doen maar nu is de vraag wat kan ik hier het beste aan doen? (Geen gif en vallen enz) hebben jullie tips?

Groetjes van mijj!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 06-04-20 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel gehaald

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:34

Bordje verboden toegang voor muizen :+

Goof

Re: HELPP! Muizen in de kast wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:35

Toch vallen plaatsen. Anders kom je er niet vanaf.

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 21:36

Mirranda schreef:
Bordje verboden toegang voor muizen :+

Hihi als dat eens zou helpen! Dat zou een hele uitvinding zijn

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:37

Ik verplaats dit topic naar Verzorging, stalling en weide.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:38

Zijn er geen stalkatten op stal? Anders toch eens bespreken of dat mogelijk is?

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:39

maar heb je geen katten op stal?
Die van mij vangen toch dagelijks muizen. Nu zullen we hier geen plaag hebben, maar als ik dan als zie wat ze vangen (en opeten), hoeveel muizen moeten jullie dan niet hebben.

Maar heel eerlijk ben ik een beetje bang dat je bijna niet ontkomt aan gif of muizenval.
Ze komen anders net zo hard weer terug ( en met nog meer familie en vriendjes) ;(

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:43

Zorgen dat er absoluut geen een gaatje meer te vinden is in je kast. Ik heb ook een keer mijn complete kast moeten door spitten om te weten te komen hoe ze er überhaupt in kwamen en ik kwam 2 onopvallende gaatjes tegen in de hoekjes bij de deuren. Ben er wel van bewust dat die beestjes echt maar een heel klein gaatje nodig hebben om door naar binnen te kunnen!

Ik heb de gaatjes helemaal dicht gestopt en sindsdien geen een muis meer in mijn kast!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:44

Wat Pannie zegt is inderdaad een goeie stap 1. Als je er een potlood door kan steken, kan er een muis door.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:45

Je kast dicht maken en vallen plaatsen

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 22:24

Pannie schreef:
Zorgen dat er absoluut geen een gaatje meer te vinden is in je kast. Ik heb ook een keer mijn complete kast moeten door spitten om te weten te komen hoe ze er überhaupt in kwamen en ik kwam 2 onopvallende gaatjes tegen in de hoekjes bij de deuren. Ben er wel van bewust dat die beestjes echt maar een heel klein gaatje nodig hebben om door naar binnen te kunnen!

Ik heb de gaatjes helemaal dicht gestopt en sindsdien geen een muis meer in mijn kast!

Ja dat is ook een probleem onze deur sluit niet goed aan dus je kan zegmaar onze kast in kijken. En aan de bovenkant is het ook helemaal open. Daarom tips om ze iig op een bepaalde manier toch zo veel mogelijk te weren las al ergens iets van eucalyptus olie of iets in die richting dus ga dat een keer proberen en het aankaarten bij de eigenaren want het is gewoon te smerig voor woorden

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:34

Heb je stopcontacten? Je hebt van die geluidkastjes die muizen weren dmv een hoge toon.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:39

ik las dat je kat onder de muizenpoep en plas zat :')

Vraag of iedereen in ieder geval zijn eten uit de kast wil halen.
Vorig jaar hadden wij kippen op stal die de zakken brok lostrokken, en ook direct muizen/ratten.

Dit jaar geen kippen meer en geen rat/muis gezien

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:45

Saaams schreef:
Heb je stopcontacten? Je hebt van die geluidkastjes die muizen weren dmv een hoge toon.

Zo'n ding hebben wij in de schuur hangen sinds we op de harde manier wijs geworden zijn. Komen we er vanmiddag g*dgloeiende achter dat er toch nog een muis buiten in de kussenkist heeft weten te komen die we afgesloten dachten te hebben (en buiten biepbereik staat). Waren niet blij niet. Lieve schatje heeft een kussen van de loungeset verwoest en een aantal andere kussens beschadigd, en uiteraard kon wat er nog te redden was meteen de was in want die lucht waar TS het over heeft ken ik maar al te goed, brrrrrr. Ik geloof dat ik acuut alleen nog het hoognodige zou gebruiken en dat soort dingen mee naar huis en naar stal zou nemen, een cap met muizenpislucht, er moet er ff niet aan denken. :7

Lizz

Re: Help! Muizen in de kast wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:51

Investeren in een goede metalen kast. Want zo lang er eten is waar ze bij kunnen, blijven ze komen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:51

Alles wat eetbaar is in stevige, afsluitbare bakken.
Alles van stof (dekens, cap etc) tijdelijk op een andere plaats opbergen.
Muizenvallen en een kat op stal.
Spoiler:
Of misschien heeft de staleigenaar nog een voorraadje blauwe korrels liggen. :x .

Sterkte.

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 22:52

Alwiene schreef:
Saaams schreef:

Zo'n ding hebben wij in de schuur hangen sinds we op de harde manier wijs geworden zijn. Komen we er vanmiddag g*dgloeiende achter dat er toch nog een muis buiten in de kussenkist heeft weten te komen die we afgesloten dachten te hebben (en buiten biepbereik staat). Waren niet blij niet. Lieve schatje heeft een kussen van de loungeset verwoest en een aantal andere kussens beschadigd, en uiteraard kon wat er nog te redden was meteen de was in want die lucht waar TS het over heeft ken ik maar al te goed, brrrrrr. Ik geloof dat ik acuut alleen nog het hoognodige zou gebruiken en dat soort dingen mee naar huis en naar stal zou nemen, een cap met muizenpislucht, er moet er ff niet aan denken. :7

9 van de 10 keer gaat mn cap ook mee naar huis omdat ik m voor school nodig heb maar nu met de corona tijd heb ik hem op stal laten liggen omdat ik ong 1 uur naar stal moet fietsen en het heen en weer slepen nogal veel werk is (heb geen mandje of iets in die richting) nu valt mijn huidige cap wel mee doordat hij in een caphoes zit maar mijn vorige cap heb ik de kliko in gegooid want ik rook het gewoon terwijl hij op mijn hoofd zat. Maar werkt zoon ding goed? En zullen de paarden het niet horen? Die hebben namelijk ook een erg goed gehoor

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 22:53

Lizz schreef:
Investeren in een goede metalen kast. Want zo lang er eten is waar ze bij kunnen, blijven ze komen.

Als dat eens mocht! Dan was hij er al lang geweest. Maargoed we hebben vaste kasten op stal (vrij grote pensionstal/manege) dus dat mag helaas niet :(

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:49

Pepermuntolie op watjes in je kast leggen,gaan ze wel niet dood van maar dan trekken ze naar de kast van je buren.Citronella houden ze ook niet van.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 00:20

Schoteltje gif neerzetten (of in een speciale muizendoos).
Drogen ze uit in 't hol.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 00:23

Felien_Kyra schreef:
ik las dat je kat onder de muizenpoep en plas zat :')

:')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:30

@MaybelM: wat je ook aan gif en andere troep gaat doen... het blijven lapmiddeltjes. Je kast moet goed dichtgemaakt worden en anders een andere kast kopen/maken. Dat is het ENIGE dat écht helpt. !

Vergeet niet dat je met gif ook evt katten en roofvogels/uilen aan het vergiftigen bent!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:14

Ergens schreef je dacht ik kast is van pension klopt dat ? Dan moeten hun toch zorgen dat de kast degelijk is of maken duszorgen dat de deur sluit en gaten gedicht worden als ze gemeld worden.. en wat doen hun aan het muizen probleem?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:24

Mottenballen in je kast helpen ook. Gewoon op elke plank een paar. Muizen haten die lucht.
Ze gaan dacht ik een week of 2 mee, want ze 'lossen op'. Als je dan nog muizen hebt leg je er gewoon nog wat neer. Mottenballen koop je bij de drogist :-)