Fructaan index zelf berekenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoOtJuHh

Fructaan index zelf berekenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 20:03

Hi bokkers,

In het kader van niet geschoten, weet iemand hoe je fructaan index zelf kan berekenen?

De site van hoefnatuurlijk met de fructaan index ken ik, maar op een of andere manier loopt die mij mij altijd een paar uur achter. Daarnaast wil ik gewoon meer informatie hebben, zoals het verloop van de afgelopen 24 uur.

Weer informatie kan ik elk uur binnen halen, dus nu alleen nog de 'juiste' formule. De omschrijving van de website vind ik niet duidelijk genoeg om daar meteen mee uit de voeten te kunnen. Iemand die mij kan helpen? Het lieft met een wiskundige formule of een link naar een (wetenschappelijk) artikel hoe je dit goed kan berekenen (eigenlijk is het meer een richtlijn, maar dat maakt alles nog langer).

Alvast bedankt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:18

Wiskundige formule?

Citaat:
De voorspelling wordt gemaakt aan de hand van de temperatuur en de hoeveelheid zonneschijn. Hierbij wordt geen rekening gehouden met factoren als het soort gras, de beschikbaarheid van voedingsstoffen en water.

Er is dus een computermodel gemaakt op basis van temperatuur en zonuren. Maar zoals gequote komt er dus meer bij kijken om een accurate meting te doen.

Kijk gewoon waar jij het dichtsbij woont en neem dat als graadmeter aan.

En gebruik je gezond verstand, staat ook in de tekst.

MoOtJuHh

Re: Fructaan index zelf berekenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 20:35

Dat snap ik, maar ik wil dus zelf ook zo'm model maken, met ook de afgelopen 24 uur zichtbaar. Uiteraard hangt het van meer af, vandaar dat het een indicatie is en geen harde waarheid :).

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:38