Ik ben op zoek naar ervaringen met een streng graasmasker. Mijn paard is niet te dik maar had vorige zomer veel last van slokdarmverstoppingen op het gras en ik wil kijken of het deze zomer mogelijk is om hem toch op de wei te laten zonder dat hij verstopt raakt. Ik ben al in contact geweest met https://www.paardeerlijk.nl/c-5189419/g ... er-merken/ en ben heel benieuwd naar jullie ervaringen hier!
Ik heb een hele simpele van Shires. De Comfort geloof ik. Werkt prima, paard kan er zelfs nog hooi mee eten, én hij krijgt geen schuurwondjes. Bij een eerder merk moest ik alles beplakken met wol en dat werd dan weer nat en vies, maar met deze blijft hij gewoon helemaal heel.
Ik vind die Thinline er ook goed uitzien, maar zo lang deze nog bevalt hou ik het zo.
Die van mij krijgt juist weer schuurwondjes van die van shires met wol. Deze heeft inderdaad een klein rond gaatje en is daarmee best streng.
Die van harrys horse heeft een rechthoekkig gat en dat is groter. En kunnen ze meer mee eten. En heeft open neusgaten. Deze past mijn paard heel fijn. Deze was eerst via Chepoo's ook in XXL te verkrijgen. Nu helaas niet meer. En HH maakt ze ook "maar" tot xl. Dus als deze kapot is moet hij toch de van Shires weer op.
Andere merken passen hier niet, of althans nog niet gevonden, dus kan ik niets over zeggen als ervaring.
Die van mij heeft geen wol, alleen neopreen onderlegstukjes. En dat gaat erg goed Wol vind ik niks. Wordt nat met drinken, of in nat gras, gaat zand in zitten wat dus weer gaat schuren, nee vind het niks
Lenexa
Geplaatst: 06-04-20 16:00
Ik heb de easygrazer, mijne staat 24/7 buiten in de weide maanden dus ik wilde graag een open masker zodat ik het ook niet erg vind om deze 24/7 om te laten op de dagen dat ze net verweid zijn of het gras nog hard groeit. Hiervoor had ik een andere waar ze echt boos van werd. Deze werd vanaf dag 1 geaccepteerd, zelfs als ik hem niet in de manen vlecht laat ze hem om.
Ik denk dat paardeerlijk je goed kan adviseren hierin
Gulpje
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-20 17:02
XxLMMxX schreef:
Ik denk dat paardeerlijk je goed kan adviseren hierin
Dat hadden ze vorig jaar al super gedaan, alleen heb ik toen besloten dat ik mijn paard niet meer op de wei durfde te laten. Nu komt het nieuwe seizoen eraan en ga ik haar zeer zeker weer bellen maar was ook wel benieuwd naar de ervaringen met deze maskers
MyChoice
Geplaatst: 26-04-20 09:57
Thinline nagemaakt. Kostte me 17 euro en een uurtje tijd. Werkt net zo goed als de echte van een stalgenootje!
Ik heb al jaren de maskers van das pferd im blick. Erg tevreden mee geen schuurplekken door het bont en de keuze door de verschillende inleg platen hoeveel gras ze binnen krijgen. Dat kan bij alle andere maskers niet. Pony die het hele grote land op gaat met masker 24:7 krijgt altijd de dieetplaat dan in. Maar als het weinig gras is weer de normale plaat.
Ik heb goede ervaring met de greenguard. Blijft bij mijn paardje prima zitten, zelfs aan een gewoon halster. Er zijn paardjes die zich er uit wurmen of er toch langs kunnen grazen maar bij die van mij gaat dat prima. Bij Paardendrogist kan je hem ook eerst testen (tenminste, een paar jaar geleden. Ga er van uit dat dit nog kan)
Nou, het is toch een andere geworden vooralsnog. Vrijdagmiddag kregen we te horen dat de paarden maandag het land opgingen en toen redde ik het niet meer om er een te bestellen. Heb via MP een Green Guard opgehaald zodat hij in ieder geval nu even een paar uurtjes de wei op kan deze week en het ging heel goed. Hij kon er prima mee eten en heeft geen verstoppingen of andere nare bijzaken gehad. Ik denk wel dat ik voor de hele dagen weide toch voor die Pferd im Blick zal gaan. Vriendelijker voor de tanden en voor hele dagen kan hij veel minder binnenkrijgen!