Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RobinSputnik schreef:Onze paddock is volledig van rubber matten en daar liggen ze heerlijk op. En als de zon erop staat dan is het helemaal feest. Het oude gedeelte is van losse matten, nieuwere deel van puzzelmatten. Ik zou de puzzelstukken aanraden want die schuiven amper. Losse matten gaan wel schuiven op den duur. De matten liggen bij ons wel op beton (oude tennisbaan). 1x per jaar wel even schoonspuiten, zowel de matten als het beton eronder.
[ [url=m/o4wwtm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Poekkie schreef:RobinSputnik schreef:Onze paddock is volledig van rubber matten en daar liggen ze heerlijk op. En als de zon erop staat dan is het helemaal feest. Het oude gedeelte is van losse matten, nieuwere deel van puzzelmatten. Ik zou de puzzelstukken aanraden want die schuiven amper. Losse matten gaan wel schuiven op den duur. De matten liggen bij ons wel op beton (oude tennisbaan). 1x per jaar wel even schoonspuiten, zowel de matten als het beton eronder.
Ziet er leuk uit! Welk beeld geeft dat als het nat is? Liggen ze er dan ook nog graag op? (Ik lees wel dat ze eigelijk geen andere ootie hebben dan op de runber te gaan liggen, klopt dat?)
Kasey00 schreef:Begin met de basis, zoals hekwerk, beschutting en water (ik noem ze gekscherend 'Maslow's Hierarchy of Horse Needs', omdat ze nodig zijn voor gezond en humaan houden van paarden). Voeg vervolgens uw wensen toe, zoals een schuur, een verwarmde zadelkamer, een wasrek, een rijbak en weilanden.
RobinSputnik schreef:Onze paddock is volledig van rubber matten en daar liggen ze heerlijk op. En als de zon erop staat dan is het helemaal feest. Het oude gedeelte is van losse matten, nieuwere deel van puzzelmatten. Ik zou de puzzelstukken aanraden want die schuiven amper. Losse matten gaan wel schuiven op den duur. De matten liggen bij ons wel op beton (oude tennisbaan). 1x per jaar wel even schoonspuiten, zowel de matten als het beton eronder.
Poekkie schreef:Rubberen matten kunnen best buiten, ideaal om als pad te gebruiken. Ze lopen er zelf ook graag op om geen natte voeten te halen. En als het echt nat is en de schuilstal is even geen optie, dan gaat hier en daar er wel eens eentje op liggen als de mat zelf droog is. Maar heb niet de indruk dat het echt lekker ligt. Zou het zeker niet aanraden als ligplaats.
In een schuilstal met wat vlas erop dan weer ideaal!
Ineke2 schreef:RobinSputnik schreef:Onze paddock is volledig van rubber matten en daar liggen ze heerlijk op. En als de zon erop staat dan is het helemaal feest. Het oude gedeelte is van losse matten, nieuwere deel van puzzelmatten. Ik zou de puzzelstukken aanraden want die schuiven amper. Losse matten gaan wel schuiven op den duur. De matten liggen bij ons wel op beton (oude tennisbaan). 1x per jaar wel even schoonspuiten, zowel de matten als het beton eronder.
Super zeg, dat ziet er goed uit. Waar hebben jullie die puzzelstukken matten vandaan?
Kasey00 schreef:Poekkie schreef:Rubberen matten kunnen best buiten, ideaal om als pad te gebruiken. Ze lopen er zelf ook graag op om geen natte voeten te halen. En als het echt nat is en de schuilstal is even geen optie, dan gaat hier en daar er wel eens eentje op liggen als de mat zelf hostgator droog is. Maar heb niet de indruk dat het echt lekker ligt. Zou het zeker niet aanraden als ligplaats.
In een schuilstal met wat vlas erop dan weer ideaal!
Ja, rubberen matten zijn in dit geval het beste te gebruiken.