Ik voer al een flinke poos hooi uit ibc vaten met de metalen contructie. Dat ging lang goed. Maar merrie krijgt het wel eens op haar heupen, en heeft ruzie lopen zoeken en is met haar voorknie op zo’n metalen spijl geklapt... auw. Gelukkig helemaal geheeld en de bakken gebruik ik al een paar weken niet meer.
Maar vind ze ideaal qua hoogte (mini kan er ook bij), en kan er goed de netten in bevestigen.
Dus ik zit te denken hoe ik ze veiliger kan maken i.p.v. iets nieuws aanschaffen. Een ombouw of iets anders?
Misschien zijn hier mensen die dat al hebben gedaan of slimme ideetjes hebben?!
Ik weet van iemand die er een compleet houten bak omheen gemaakt heeft. Alleen hoe ze dat gedaan hebben kan ik je niet vertellen.
De metalen constructie er helemaal afhalen werkt alleen als je IBC lager is dan halverwege. Anders storten je zijkanten in. Das wel ervaring. Ik heb met dat ijzer erom nooit aangedurft, en ben voor kunststof kisten gegaan.
Ik heb ze gehalveerd, hier gaat dat prima. Ik ken ook iemand die een opengeknipte tuinslang over de bovenrand heeft gemaakt en daar heel tevreden over is.