Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Princesj schreef:Onze fjord met EMS staat met greenguard in de paddock. We hebben hooinetten geprobeerd, maar helaas vreet deze slimmerik alle wat los overblijft op en komt dan direct aan. De keuze was dus of hem apart houden, of hem een persoonlijke slowfeeder geven, wij zijn voor het laatste gegaan. Hij is gelukkig, speelt en kroelt met zijn maatjes, maar kan niet te dik worden.
Of hij ooit zonder kan staan weten we niet, maar voor nu zien wij geen redenen om dit te veranderen.
Shavis91 schreef:Princesj schreef:Onze fjord met EMS staat met greenguard in de paddock. We hebben hooinetten geprobeerd, maar helaas vreet deze slimmerik alle wat los overblijft op en komt dan direct aan. De keuze was dus of hem apart houden, of hem een persoonlijke slowfeeder geven, wij zijn voor het laatste gegaan. Hij is gelukkig, speelt en kroelt met zijn maatjes, maar kan niet te dik worden.
Of hij ooit zonder kan staan weten we niet, maar voor nu zien wij geen redenen om dit te veranderen.
Dit gaat dus om mijn fjord, tip die ik je meegeef, de kaptoomhalsters van QHP https://www.qhp.nl/kaptoom.html en dan de greenguard vastzetten met tie-wrapjes (van die dikke). Na een hoop halsters weggooien inclusief de echte van greenguard ben ik toch wel van mening dat dit de beste methode is. De bontjes worden niet extreem vies en omdat alle bevestigingspunten dan achter een bontje zitten kunnen ze ook niet gaan schuren. De neusriem zit bij mij eigenlijk veel te groot, maar zo voorkom je schuren en door alle andere verstelbare punten wel op de 'goede' maat te zetten blijft hij heel goed zitten.
Als hij ooit zonder komt te staan dan zal dat misschien zelfs tijdelijk zijn, maar op deze manier is dat zeker geen straf voor hem.
Hij heeft voor zijn sociale gedragingen gewoon manieren bedacht:
-Kroelen: met de greenguard over een ander paard heen schuren
-Stoeien: met zijn hoofd duwen in plaats van happen (echt speelhappen)
-Vechten (helaas, gebeurt toch wel eens): Slaan met zijn hoofd, lijkt net een vechtende giraf dan
Dispar_Vulgo schreef:Blue_flower schreef:Pas op dat de tanden niet slijten door continue gebruik van graasmasker.
Bedankt voor je waarschuwing.
Ik weet dat dat risico bestaat. Maar mijn paard staat al paar jaar zomers 24/7 met dit masker en tandarts controleert regelmatig