Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Poekkie schreef:Hier heel tevreden met gecreosoteerde palen van 2.5m lang en 12 cm dik. Van de Palenboer, online besteld. Weet niet of ze in nederland ook leveren.
Dakario schreef:Poekkie schreef:Hier heel tevreden met gecreosoteerde palen van 2.5m lang en 12 cm dik. Van de Palenboer, online besteld. Weet niet of ze in nederland ook leveren.
Ik woon in België. Dus dan zou geen probleem moeten zijn.
Bijkomende informatie. Ik heb brede schriklinten dus moet wel op de paal kunnen boren.
[ [url=m/DFRpOf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dakario schreef:Ene zegt kastanje palen gebruiken, andere zegt acacia palen. Dus ik ben op zoek naar ervaringen.
DubbelDun schreef:Dakario schreef:Dat van creosootpalen zal ik eens opzoeken. Gaan ze lang mee?
Ligt er aan of er alleen een laagje aan de buitenkant zit of dat ze vacuum én onder hoge druk behandeld zijn
Ibbel schreef:Impregneren kun je met wolmanzouten doen - dan krijg je die groene palen die idd minder lang mee gaan. Maar dat kun je dus ook met creosoot doen. Impregneren is de techniek, creosoot of wolmanzout het spul waarmee je impregneert. En creosoot kun je dus ook gewoon smeren, dan impregneer je niet, maar heb je alsnog wel creosootpalen. Die dan ook niet zo lang mee gaan.
Dus, je moet geimpregneerde creosootpalen hebben, als je voor houten palen gaat.