Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pally schreef:DubbelDun schreef:Ik denk dat als je een HB'er hebt dat je met deze vrieskou in de nacht én de zon overdag blij mag zijn met dat uur als dat goed gaat. IK zou het niet aandurven iig.
Ze gaan ook pas smiddags. Sochtends staan ze eerst nog in de bak/paddock met hooi
). Ze gaan dan ook direct op de gluco balance. Ik begin overigens wel wat later, meestal gaan ze pas rond april de wei weer in. Met nachtvorst komen ze absoluut niet in de wei. Kunstmest is hier wel uit den boze, dat is bij mijn pony een enorme trigger.
superpony schreef:Ik bouw mijn hb/ir ruin echt heel langzaam op en wacht tot het gras wat uitgegroeit is. Nu hebben we onze eigen wei en die wordt dus niet bemest en ik zaai paarden mengeling.
Maar voorheen ging het echt met 1 minuutje aan de hand en elke dag een minuutje erbij. Serieus op de klok gekeken.
Van 5 minuten naar 10 minuten en dan steeds per 5 minuten erbij.
Op een gewone wei is hij nooit langer dan 1 uurtje gegaan en met masker.
Naast dat zet ik hem ook op extra beweging vanaf het grazen.
Ze staan hier 24/7 buiten en de wei gaat straks pas laat open als deze een beetje wil opknappen na jaren te zijn verwaarloosd. Maar langer dan een uurtje snacken gaan ze allemaal niet doen. Misschien 2x daags een half uur/uurtje wanneer fructaan sws laag is.
Ik doe nooit aan strookbegrazing, want dan staan ze op ene klein stukje zich vol te vreten. Ik heb liever dat ze naast het grazen bewegen, want dat is echt van belang.
Ik zou ook echt zorgen dat je paard na de weidegang in de paddock kan om nog lang vrij te bewegen en hem goed in conditie houden.