Statisch, paard is doodsbang

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RHV

Statisch, paard is doodsbang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 14:45

Hoi allemaal! Sinds gisteren is mijn paard ontzettend statisch, vooral bij haar hoofd en tijdens het rosborstelen. Nu is ze vandaag zo in paniek geraakt dat ze weggerend is en k haar niet kon tegen houden. Sinds dien is ze bang voor me. Iemand enig idee wat ik kan doen?

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:03

Tijd geven en elke dag even poetsen zodat ze je weer leert vertrouwen.
Dan kan je misschien binnenkort grondwerk met haar doen ook om haar vertrouwen weer te winnen.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:08

Andere borstels gebruiken. Ik heb het bij een van mijn merries ook, maar alleen bij 1 specifieke borstel. Misschien kan je tijdelijk een roskam of zo'n metalen zweetmes met karteltjes ipv een rosborstel gebruiken, totdat het verharen klaar is (door het tegen elkaar wrijven van die losse haren ontstaat statische elektriciteit).
Daarnaast zorgen dat jij goed geaard bent (bijvoorbeeld door de muur of iets dergelijks vast te houden), zodat de statische elektriciteit weg kan via een andere weg dan je paard.
Ik heb een keer een stroomdraad vastgehad dat via mij bij het paard ontlaadde, paard was een paar dagen bang voor mij maar is daarna nog jaren een van mijn beste maatjes geweest. (oftewel, komt wel weer goed met die angst)