metaaldraad als omheining

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

metaaldraad als omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 17:59

voor alle duidelijkheid,ik wil geen discussie wel of niet.

we hebben veeeeeeeeel schrikdraad,een sterk apparaat en +/-10 jaar terug alles nieuw gedaan.
al na het eerste jaar brandde de schrikdraad dicht bij het apparaat door omdat de stroom te sterk is.

telkens vervangen.
na enkele jaren had ik het gehad en beslist om dikke ijzerdraad in het eerste stuk te hangen(is ook de omheining van het stuk waar ze in de winter zitten.

de ijzerdraad(geen idee mee welk ijzer dit was),is zo'n 2-3mm dik en niet echt vastgemaakt,dus ik steek het uiteinde door de ring en plooi hem over.
daar blijft hij ook mooi en als er een paard vast zit ofzo,schiet het zo los.

dat hangt er nu een 2-tal jaar en heeel tevreden over.

ondertussen is de draad op tal van plekken al een kapot gegaan,doorgebrand,....en dus wil ik de hele boel opnieuw doen.
maar dus liefst met ijzerdraad omdat ik daar zo tevreden van ben en ik geloof dat het probleem van doorbranden dus een stuk beter zal worden.

maar nu zoek ik en vind ik allerlei soorten ijzerdraad(meestal aluminium),maar ik weet dus nu niet wat het beste is en meest gebruikt wordt?

ik moet 16 km draad bestellen(en dan is enkel de buitenkant vervangen,we hebben nog wat rollen van de schrikdraad staan,dus die gaan we gebruiken om de binnenkanten ook te vernieuwen),dus liefst gewoon direct de goeie en geen spijt of moeten terugsturen .

dus bij deze,gebruikt iemand gewoon ijzerdraad? zoja,welk soort metaal?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:07

Vroeger waren bij ons de weides ook afgespannen met ijzerdraad (toen was het stuk nog van iemand anders). Gewone dikke van 2 a 3 mm dik idd, die die je goedkoop in de doehetzelf zaken vindt zoals gamma, brico, hubo (ken de Nl winkels niet sorry). Het was een enkele draad, geen geweven iets van meerdere kleine draadjes.

Dat gaf een serieuze klap, roestte niet en ging idd amper stuk. Al raad ik het echt niet aan ivm veiligheid en miserie als er eens een paal moet vervangen worden. Nu is het allemaal weg bij ons.

Edit: let op dat er gegalvaniseerd/verzinkt bij staat of eventueel van RVS (als dat bestaat in die dikte) ivm roestvorming.