Stalling met slaapplaats

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chanjelte

Stalling met slaapplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 09:14

Hoi allemaal,

De stal denkt erover na dat als er meer maatregelen komen ivm corona, om eventueel de stal te sluiten. Ik heb een Friese hengst en wordt dus niet door iemand anders verzorgd. Ik wil absoluut niet dat hij op stal komt te staan en hij geen beweging krijgt. Is er misschien iemand die een stalling met slaapplaats weet? Omgeving maakt niet uit!

Heb behoorlijk veel stress gekregen aangezien ik een oplossing wil hebben als het zover is. Hoop dat hier misschien iemand mij kan helpen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:31

Blaauw: “Pensionstallen moeten open blijven zodat paardeneigenaren hun paarden de nodige dagelijkse verzorging en beweging kunnen bieden. Wij verzoeken pensionhouders wel extra maatregelen te nemen.”

Maatregelen pensionstallen:

Pensionklanten mogen uw stal bezoeken voor de dagelijkse verzorging en training van hun paard.
Pensionklanten met verkoudheidsklachten moeten verzocht worden thuis te blijven tot zij hersteld zijn. Samen met de pensionhouder moet in dat geval gezocht worden naar ondersteuning in verzorging en eventueel training.

bron

https://www.fnrs.nl/nieuws/165-corona-p ... epast-open

je kunt dus gewoon naar je paard toe blijven gaan

Anoniem

Re: Stalling met slaapplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:36

Heb je al met de stal houder zelf gesproken? Of het mogelijk is bij sluiting dat jij je paard nog wel mag doen? Omdat ie anders niet gedaan word?

Stallen blijven overigens gewoon toegankelijk voor hun eigenaren. Het is onzeker hoe lang het duurt. Dus je paard op stal zetten is niet handig, het kan zo nog 2 a 3 maanden duren voordat we weer een beetje normaler kunnen leven.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:38

Ik weet zo meerdere plekken eigenlijk, dus zeg gerust je omgeving.

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:42

Misschien ook handig om even aan te geven hoeveel hengst hij is.
Niet alle stallen staan te springen om hengsten, maar als hij op stal rustig is en geen uitbreek gedrag buiten vertoond wordt het vast eenvoudiger.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:07

Domste wat je nu kunt doen is verhuizen met je paard in een tijd van onzekerheid en een losgeslagen virus.

Jij neemt weer nieuwe bacillen ed mee naar een nieuwe stal, wordt daar geconfronteerd met nieuwe bacillen.
Dat is vragen om iemand ziek te maken.

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 11:26

Bedankt voor jullie reacties! Hij is een zeer brave hengst, rustig in omgang. En op stal merk je eigenlijk niets van zijn hengst zijn. Alleen op stal kunnen ze mij niet beloven dat ik hem zijn beweging kan blijven geven als de stal op slot zou gaan, bij strengere overheidsmaatregelen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een noodplan als de stal op slot zou gaan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:28

Maar zou jij als stalhouder (en wees eerlijk) in deze tijd een nieuw paard laten komen dat niet alleen een hengst is maar ondanks alle waarschuwingen van corona ook nog met een inwonende onbekende eigenaar komt.

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 11:32

Ik ben op zoek naar een noodplan voor mijn paard, aangezien ik hem absoluut niet op zijn box wil laten staan. Ik vraag vriendelijk of iemand iets weet, geen discussie over nodig!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:39

chanjelte schreef:
Ik ben op zoek naar een noodplan voor mijn paard, aangezien ik hem absoluut niet op zijn box wil laten staan. Ik vraag vriendelijk of iemand iets weet, geen discussie over nodig!

De meeste Friesen zijn niet zoveel hengst . En je geeft aan dat dat bij hem niet veel anders is . Dan kun je toch gewoon vragen of de stalhouder hem een uurtje in de stapmolen wilt zetten en daarna buiten . Mocht er echt een totale lockdown komen ?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:40

Onali schreef:
Domste wat je nu kunt doen is verhuizen met je paard in een tijd van onzekerheid en een losgeslagen virus.

Jij neemt weer nieuwe bacillen ed mee naar een nieuwe stal, wordt daar geconfronteerd met nieuwe bacillen.

Dat niet alleen, maar wat dacht je van het Rhino virus en Droes wat ook nog steeds rondgaat. Naast jezelf en anderen neem je daarmee ook een risico voor je paard.

chanjelte schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Hij is een zeer brave hengst, rustig in omgang. En op stal merk je eigenlijk niets van zijn hengst zijn. Alleen op stal kunnen ze mij niet beloven dat ik hem zijn beweging kan blijven geven als de stal op slot zou gaan, bij strengere overheidsmaatregelen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een noodplan als de stal op slot zou gaan.

Ja dat is iets wat iedereen wel zou willen, maar zou het land op slot gaan zit ook weer iedereen met een paard in pension in datzelfde schuitje. Net zoals mocht er droes of rhino in je stal rondgaan. Ook dan mogen ze er niet uit. Daarbij denk ik zelfs dat op het moment niemand zomaar even een stal met slaapplaats mogen aanbieden. Iedereen moet afstand van elkaar houden, en neem je iemand "in huis" is dat een persoon die niet bij je huishouding hoort.

chanjelte schreef:

Zet een advertentie op Bokt markt. Marktplaats ed. Maar ik denk dat je het onmogelijke zoekt nu. Alle stallen hebben nu die beperking.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:57

Je mag bij ons niet slapen, maar je hengst kan wel naar buiten. Dan krijgt hij dus wel zijn beweging, ook in een geval van een lock down.

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:16

Kun je er geen caravan neerzetten?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:39

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:42

Onali schreef:

Bij droes (accoord, een bacterie) of uitbraken van rhinopneumonie een verstandig advies.

Mbt corona ligt het wat anders: reis svp weinig, houd afstand etc etc - maar een dier verplaatsen mag en kan.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:53

Kidde schreef:

Waarom zou je nu nog je paard snel verplaatsen en met een stel mensen gaan zitten,
waarvan je niet weet wat die afgelopen weken hebben gedaan of zijn geweest.
Nemen hun het virus mee of breng jij het virus mee, en wordt dan daar iedereen ziek.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:54

http://www.heidehoeve.biz/nl

Geen idee of ze in deze tijd mensen willen ontvangen. Omdat je natuurlijk niet weet voor hoe lang.

Maar dit is een logeerplek met stalling voor je paard aan het huisje voor zover ik weet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:38

Janneke2 schreef:
Onali schreef:

Bij droes (accoord, een bacterie) of uitbraken van rhinopneumonie een verstandig advies.

Mbt corona ligt het wat anders: reis svp weinig, houd afstand etc etc - maar een dier verplaatsen mag en kan.

Toevallig geeft ikkeniet aan waarom niet;
ikkeniet schreef:
Waarom zou je nu nog je paard snel verplaatsen en met een stel mensen gaan zitten,
waarvan je niet weet wat die afgelopen weken hebben gedaan of zijn geweest.
Nemen hun het virus mee of breng jij het virus mee, en wordt dan daar iedereen ziek.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:46

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:46

Onali schreef:

Hahaha die van mij gaat over anderhalve week verhuizen. Naar ons eigen perceel.
En heel eerlijk denk ik dat we daar veiliger zijn voor corona dan op de huidige plek.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:48

Judy de Winter had op Facebook een bericht dat ze vijftien boxen had en slaapplaatsen in geval van een lock down.

Alleen waarom zou een ander je hengst niet buiten mogen zetten? Ik heb ook een brave hengst en dat is gewoon een 'normaal paard' hoor. Niks spannends aan en daar kan echt iedereen mee omgaan. Ze zullen je paard echt geen weken op stal laten staan in het geval van een lock down. Neem aan dat geen een pensionklant daar mee akkoord zou gaan.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:50

Hutcherson schreef:
Onali schreef:

En heel eerlijk denk ik dat we daar veiliger zijn voor corona dan op de huidige plek.

De TS heeft geen eigen perceel haha

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:56

Even over deze zin: “Ik heb een Friese hengst en wordt dus door niemand anders verzorgd”.

Gezien je dit nadrukkelijk meldt vraag ik me af of dit een keuze is van jou of van de stal waar je staat. Als het de keuze van de stal is dan vraag ik me af in hoeverre ze je echt er bij weg kunnen houden gezien het dier recht heeft op verzorging. Als het je eigen keuze is zou ik wat water bij de wijn doen en het gewoon prima vinden als de stal er voor zorgt dat je paard zijn stal gemest wordt, hij voer krijgt en vrije beweging buiten.

In de tijd die misschien nog wel komen zal moet helaas iedereen zich moeten aanpassen in vergelijking met de normale gang van zaken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:16

Hutcherson schreef:
Onali schreef:

Jij ging toch weg zonder netjes een maand van te voren op te zeggen?

Hopen dat je over 2 weken geen Corona krijgt en de verzorging zelf moet regelen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:18

Hutcherson schreef:
Onali schreef:

:roll: Ik neem aan dat je het verschil snapt tussen een pensionstalling en eigen land.