Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dioxide schreef:Je hebt wel een aantal opties hoor, aangezien ze al gewend zijn aan een uur of 4 gras kun je gemakkelijk uitbouwen doormiddel van strookbegrazing en/of een graasmasker.
Als de weide echt schraal is kun je altijd nog ruwvoer in een slowfeeder verstrekken zodat er altijd iets te knagen is
Doubtless schreef:Ik heb begrepen dat het in Italië zo is dat de dieren wel verzorgd mogen worden, maar door een veel lager aantal mensen. Dus bijvoorbeeld een stalling met 50 paarden wordt dan door de stalhouder + familie verzorgd, ipv dat alle pensionklantjes hun eigen paard komen verzorgen. Zoiets verwacht ik eerder dan dat niemand meer per morgen (bij wijze van) de dieren mag verzorgen.
rina schreef:Heb je de mogelijkheid om een stukje bij de schuilstal af te zetten?? Ik zou ze dan overdags op de wei laten en voor de nacht op dat kleinere stukje met hooi en stro. De eerste dagen zullen ze dan alsnog wel gras hebben voor de nacht, maar dat is met een paar dagen wel op. Mijn eigen zijn de eerste dagen ook erg happig op het gras, maar als ik dan tegen de avond hooi en stro kom brengen, laten ze het gras voor wat het is en willen ze toch graag wat droge stof. Daarom ook rustig een paar plakken stro erbij gooien.
_Penotti schreef:rina schreef:Heb je de mogelijkheid om een stukje bij de schuilstal af te zetten?? Ik zou ze dan overdags op de wei laten en voor de nacht op dat kleinere stukje met hooi en stro. De eerste dagen zullen ze dan alsnog wel gras hebben voor de nacht, maar dat is met een paar dagen wel op. Mijn eigen zijn de eerste dagen ook erg happig op het gras, maar als ik dan tegen de avond hooi en stro kom brengen, laten ze het gras voor wat het is en willen ze toch graag wat droge stof. Daarom ook rustig een paar plakken stro erbij gooien.
Dit was ook mijn gedachte.
Zijn ze braaf samen op een klein stukje zet ze dan klein. En dan langzaam groter.
woemp schreef:Er is 50 are in totaal maar ik zet ze gewoonlijk op het winterdeel van 20x40 meter dat nu vrij kort is waardoor de rest rustig kan groeien tot ze er normaal in de zomer zouden opgaan maar ja nu met deze hele situatie zal het anders moeten en ik wil gewoon het beste voor de paarden. Is dat op hun vertrouwde stal, dan zal ik ze moeten achter laten, is het bij mij dan moeten de paarden wel plots alles wat ze gewoon zijn verlaten maar dan verzorg ik ze nog zelf alleen ben ik bang voor koliek
woemp schreef:Mijn paarden staan nu op een stalling en mogen daar niet buiten in de winter, daarom zet ik ze thuis in het weekend op de weide voor een uurtje of vier per dag en rij ik ze dagelijks.